۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

برگزاری بیست و دومین کنگره بین المللی انجمن ناباروری ایران، اردیبهشت سال ۱۴۰۱

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۱
رئیس انجمن ناباروری ایران از برگزاری بیست و دومین کنگره بین‌المللی انجمن ناباروری ایران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از بیست و یکم تا بیست و سوم اردیبهشت سال ۱۴۰۱ خبر داد.
برگزاری بیست و دومین کنگره بین المللی انجمن ناباروری ایران، اردیبهشت سال ۱۴۰۱
به گزارش حافظ خبر،  رییس کنگره بین المللی انجمن ناباروری ایران و مسوول این انجمن در سطح کشور با اعلام این خبر در جمع اصحاب رسانه و با اشاره به جایگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان یک قطب پزشکی در کشور و پیشینه و دستاوردهای دانشگاه در این حوزه گفت: بیست و دومین دوره از این رویداد علمی بین المللی در سه رشته مرتبط با حیطه زنان با گرایش ناباروری، یورولوژی و زیرمجموعه های جنین شناسی نظیر ژنتیک، ایمنی شناسی و سلول های بنیادی برگزار می شود.

 
محمدابراهیم پارسانژاد با بیان اینکه این کنگره به صورت یک سال در میان به میزبانی تهران و دیگر شهرستان ‌های کشور برگزار می‌ شود، افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیش از این نیز در سال ۱۳۸۸، میزبان این رویداد علمی بوده و دومین میزبانی دوره های برگزاری این کنگره، در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

وی با قدردانی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاونت تحقیقات و فناوری و مدیریت روابط عمومی برای مشارکت در برگزاری و میزبانی این کنگره بین المللی، همچنین از طرح موضوعات مرتبط با رشته مامایی در این کنگره سه روزه خبر داد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به پیشتازی دانشگاه در حوزه ناباروری از سال ۱۳۷۳ اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد حدود ۱۲ تا ۱۵ درصد زوجین با مشکل ناباروری مواجه هستند.

رئیس انجمن ناباروری ایران در بخش دیگری از صحبت های خود با معرفی بیشتر این انجمن و فعالیت آن در سه شاخه علمی مرتبط با مشکلات ناباروری همسران(مرد و زن) و جنین گفت: بر اساس بررسی های انجام شده، پنج میلیون زوج در ایران نیازمند درمان ناباروری هستند و هم اکنون ۱۱۰ مرکز ناباروری در ایران در این زمینه فعالیت دارد.

وی برگزاری این کنگره بین المللی و اقدامات انجمن ناباروری در سطح کشور را گامی در راستای حمایت از زوجین نابارور در کشور، همچنین حمایت از اساتید و پزشکان فعال در این حوزه برشمرد.

رییس کنگره بین المللی انجمن ناباروری ایران در ادامه با اشاره به نتایج بررسی های انجام شده در استان فارس از تفاوت علت های مربوط به مشکلات ناباروری در ایران و کشورهای غربی خبر داد و گفت: بر اساس یافته های به دست آمده، در حالی که در کشورهای غربی تعداد موارد مشکلات لوله رحم در بانوان و بیماری های ناشی از عفونت های جنسی بیشتر بود، اما در ایران، مسایل ناباروری با علت های ناشی از بیماری های تخمدان و عدم تخمک گذاری بیشتر از کشورهای غربی مشاهده شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلات پیری زودرس تخمدان در بانوان ایرانی به میزان زیادی مشاهده می شود، محور مهم برگزاری این کنگره را پاسخگویی به پرسش های موجود در این زمینه عنوان کرد و ادامه داد: در این زمینه پرسش های دیگری نیز در خصوص تاثیر استفاده از ابزارهای مدرن و تغییر سبک زندگی، آلودگی هوا، تغذیه ناسالم مانند استفاده از فست فودها و غذاهای آسیب رسان، ریزگردها و امواجی نظیر تلفن های همراه و دستگاه های ریموت مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر اجرایی این کنگره بین المللی نیز در این نشست خبری با اشاره به حضور سخنرانان و اساتید هیات علمی از دانشگاه های مختلف علوم پزشکی کشور در این کنگره بین المللی گفت: برخی اساتید داخلی و خارجی نیز به دلیل همه گیری کرونا به صورت مجازی در این رویداد علمی شرکت می کنند.

عالمتاج صمصامی افزود: این کنگره علمی از تجربه اساتید ایرانی و خارجی بهره می برد و مراکز ناباروری داخلی و خارجی نیز در این کنگره بین المللی به تبادل اطلاعات می پردازند.

 
استاد تمام زنان و زایمان و فلوشیپ ناباروری دانشگاه‌ علوم شیراز ادامه داد: بررسی علت های نارسایی زودرس تخمدان و ناباروری در بانوان با سن کم، همچنین یائسگی زودرس در سنین پایین و مواجهه بانوان با مشکلات تخمک گذاری و بیماری های مربوط به تخمدان مواجه می‌شوند، از دیگر محورهای این کنگره بین المللی است.

در این کنگره علمی «محمدابراهیم پارسانژاد» مسوولیت ریاست کنگره، دکتر «عالم تاج صمصامی» مسوولیت دبیر اجرایی، دکتر «محمدحسین نصر اصفهانی» دبیر علمی، دکتر «سودابه ثابتیان» مدیر سایت و عضو کمیته اجرایی کنگره را بر عهده دارند.

بیست و دومین کنگره بین‌المللی انجمن ناباروری ایران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مجتمع رفاهی آموزشی ولایت دانشگاه از بیست و یکم تا بیست و سوم اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۷۱۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما