۰
plusresetminus
مسعود زارعی عضو و ناظر شورای شهر شیراز:

تصویب چند طرح در کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۴
در چهل و سومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شيراز طرح های کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با موضوع های ساماندهی پخش آهنگ در پارک ها و شهر بازی های سطح شهر ، ایجاد طرح مدیریت واحد فضای سبز و بوستان های سطح شهر و اجرای واکسیناسیون ساکنین مناطق کم برخوردار و آسیب دیدگان اجتماعی  بررسی و تصویب شد.
تصویب چند طرح در کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز
به گزارش حافظ خبر، زارعی رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به ارائه طرح متناسب سازی موسیقی با سن کودکان در پارکهای بازی شهر گفت: تلاش داریم با حمایت از این طرح در راستای ایجاد بستری برای آرامش و تقویت روحیه نشاط و سرزندگی در بین کودکان و همچنین ارامش خیال برای خانواده های آنها قدم برداریم .

براساس ماده واحده این طرح شهرداری مکلف شد آیین نامه اجرایی ساماندهی و نظارت بر نحوه عملکرد مدیریت پارک متصدیان شهربازی و دستگاه های بازی در مجموعه پارک های سطح شهر رابا حفظ شئونات اخلاقی و اسلامی و پیش بینی ضمانت های اجرایی لازم حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز تهیه و به شورای اسلامی شهر جهت تصویب ارسال نماید.
 در ادامه این جلسه طرح ایجاد مدیریت واحد فضای سبز و بوستان های سطح شهر، از دیگر موضوعاتی بود که با حضور اعضای شورا بررسی و به تصویب رسید.

مسعود زارعی رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری با  تاکید بر ایجاد مدیریت واحد فضای سبز و بوستان های شهری با هماهنگی معاونت ها، مدیریت ها، سازمان و مناطق افزود : برخورداری از نظام برنامه ریزی هدفمند و کارا با اتکا به منابع انسانی توانمند به منظور دستیابی به فضای سبز جذاب، متنوع و پایدار با توزیع متوازن در راستای توسعه سلامت و ایجاد زیبایی بصری مورد توجه می باشد.

براساس ماده واحده این طرح به منظور ایجاد مدیریت واحد فضای سبز و بوستان های شهری، شهرداری (معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی) مکلف است با هماهنگی معاونت ها، مدیریت ها، سازمان و مناطق ذی ربط نسبت به ارائه لایحه پیشنهادی خود به شورا ظرف مدت دو هفته اقدام نماید. پیشنهادات باید در برگیرنده موارد ذیل باشد:
۱. علاوه بر فضای سبز در سطح محدوده شهر از جمله بلوارها، میادین و بوستان ها، بوستان های خارج از محدوده و متصل به آن باغات قصردشت و ارتفاعات (پارک ۵۸۰ هکتاری دراک، بام شیراز) و ... را در بر گیرد.
۲. در صورتی که شرح وظایف معاونت ها، واحدها و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری به گونه ای است که سبب موازی کاری، تداخل در انجام امور و یا هر گونه خلل در مدیریت واحد فضای سبز می گردد، شهرداری مستند به ماده ۵۴قانون شهرداری پیشنهاد اصلاح ساختار اداری مربوطه را به شورا ارائه نماید.
۳. نقش اجرایی و مدیریتی مناطق شهرداری به طور شفاف ارائه گردد.
۴. نحوه و مراجع نظارتی به طور دقیق تعیین و به شرح وظایف مربوطه نیز ارائه گردد.

اجرای واکسیناسیون ساکنین مناطق کم برخوردار و  آسیب دیدگان اجتماعی

در ادامه این جلسه همچنین طرح دو فوریتی جمعی از اعضای شورا، مبنی بر الزام شهرداری جهت همکاری با دانشگاه علوم پزشکی به منظور واکسیناسیون (ویروس کرونا) ساکنین مناطق کم برخوردار و آسیب دیدگان اجتماعی با حضور ۱۱ نفر اعضای شورا بررسی و به تصویب رسید.

 رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به شیوع نوع جدید ویروس کرونا گفت: با توجه به اینکه همچنان روند تزریق واکسن کرونا با سرعت و شتاب بیشتری صورت می‌گیرد اما شاهد هستیم که برخی از افراد به دلایل مختلف هنوز واکسن را تزریق نکرده اند.

در ادامه زارعی افزود: افرادی همچون آسیب دیدگان اجتماعی(معتادین متجاهر،در راه ماندگان،کودکان کار) و ساکنین برخی مناطق کم برخوردار جزء گروه هدف این طرح میباشند.

 در ماده واحده این طرح قید شده است مستند به بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری ، شهرداری مکلف است به منظور واکسیناسیون (ویروس کرونا) ساکنین مناطق کم برخوردار (سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه شهر) و آسیب دیدگان اجتماعی، نسبت به در اختیار قرار دادن چهار دستگاه اتوبوس سیار با تجهیزات لازمه طی تفاهم نامه به دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مدت یک ماه اقدام نماید.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۷۲۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما