۰
plusresetminus
استاندار فارس:

بزرگ‌ترین گروه ها در کشور ملزم به اجرای رهنمودهای حضرت امام(ره)

اگر مدیری نمی‌تواند خودش را با آرمان‌های انقلاب منطبق کند، از مسئولیت‌ خداحافظی کند
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۷
استاندار فارس امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: مدیران بزرگ‌ترین گروه ها در کشور ملزم به اجرای رهنمودهای امام(ره) هستند و اگر مدیری نمی‌تواند خودش را با آرمان‌های انقلاب منطبق کند، از مسئولیت‌ خداحافظی کند.
بزرگ‌ترین گروه ها در کشور ملزم به اجرای رهنمودهای حضرت امام(ره)
به گزارش حافظ خبر، محمدهادی ایمانیه با اشاره به دلبستگی مردم نسبت به امام(ره) مرام و منش امام را الگویی برای حکومت‌داری و مردم‌داری دانست و بر لزوم منطبق بودن با ارمان‌های امام و انقلاب تاکید کرد.
وی با اشاره به پروژه‌هایی که در این دهه به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار کرد: پروژه‌های بسیاری با زحمات هزاران نفر و هزینه‌های بسیار زیاد آماده شده، که ارزش ریالی انها با توجه به نوسانات قیمت در بازار بسیار بیشتر است. 
استاندار فارس با بیان اینکه مبلغ کل هزینه‌ها بالغ بر ۶۶،۲۸۹،۹۹۱ میلیون ریال است، گفت: قطعا ارزش ریالی پروژه‌ها بیشتر بوده که شامل ۱۸ پروژه در حوزه آب آشامیدنی با اعتباری  بیش از ۶۳۹،۶۹۶ میلیون ریال، ۴۶ پروژه در حوزه راه‌های اصلی، فرعی، روستایی و عشایری با اعتبار ۳،۳۸۶،۵۶۰ و ۴۶ پروژه در حوزه فضاهای آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش هنری و رفاهی مراکز آموزش عالی و مراکز فرهنگی و هنری با اعتبار ۱،۷۴۶،۵۲۴ میلیون ریال است.
وی ادامه داد: همچنین ۵۹ پروژه در امور بهداشت و درمان با اعتبار ۴،۳۷۰،۹۸۳ میلیون ریال، ۸۱ پروژه در امور برق شامل نیروگاه، پست، خطوط انتقال، برق رسانی روستایی و غیره با اعتبار ۳،۳۰۱،۷۲۴ میلیون ریال، ۱۱۹ پروژه عمران شهری و روستایی با اعتبار ۱،۷۲۴،۳۷۳ میلیون ریال، ۱۳۰ پروژه در حوزه مسکن شهری و روستایی با اعتبار ۱۲،۹۵۵،۰۱۷ میلیون ریال، ۳۵ پروژه در امور ورزشی با اعتبار ۲۷۵،۹۶۰ میلیون ریال، سایر پروژه های عمرانی و زیربنایی، خدماتی و رفاهی شامل ۷۸ پروژه به اعتبار ۱۴،،۴۹۰،۷۱۱ میلیون ریال و ۱۱۷ طرح تولیدی بخش صنعت و کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۲۳،۳۹۸،۴۳۳ میلیون ریال آماده بهره برداری هستند. 
دکتر ایمانیه در ادامه با تاکید بر لزوم توزیع پروژه‌ها در تمام شهرستان های استان و رعایت عدالت افزود: صمن تلاش برای توزیع امکانات در کل استان از شرایط فعلی راضی نیستیم و تلاش بر این است که جهت‌گیری و مدیریت استان به سمت توزیع عدالت در کل استان باشد. 
وی در ادامه دیدار با خانواده های سیاسی و زندانی های قبل از انقلاب را در دستور کار خود در دهه فجر عنوان کرد و گفت: با توجه به بالا بودن سن این افراد شخصا به دیدار انها خواهم رفت. 
دکتر ایمانیه به جهش ملی مسکن نیز اشاره نمود و اظهار داشت: طبق برنامه‌ای که برای استان فارس تبیین شده است ۲۶۰ هزار مسکن طی چهار سال آتی در استان ساخته خواهد شد و اکنون در حال تامین زمین برای این تعداد مسکن در همه شهرستان‌ها هستیم. 
وی در ادامه از پیگیری آزادراه شیراز- اصفهان اشاره کرد و گفت: این آزاد راه شامل هشت قطعه می باشد که شش قطعه پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد دارد و تا چند ماه آینده زیر بار ترافیک می رود، قطعه ۷ نیز با تلاش هزاران نفر نیرو در حال فعالیت است و تا نیمه دوم ۱۴۰۱ زیر بار ترافیک خواهد رفت. همچنین در مورد قطعه هشت نیز هیئت دولت هفته گذشته اعلام کرد که با مشارکت ۷۰ درصدی وزارت راه و ۳۰ درصدی وزارت دفاع این قطعه را به زودی اجرایی خواهد کرد که تاثیر بسزایی در تسهیل راه‌های دسترسی به اصفهان خواهد داشت. 
وی در ادامه آبرسانی از خلیج فارس را نیز از سه مسیر در شرق، مرکز و غرب به استان مهم دانست و افزود: پنجشنبه گذشتهاز این پروژه در لامرد و مهر بازدید کردیم، خاکبرداری های لازم انجام شده است و آب از پارسیان و لامرد وارد استان خواهد شد. 
وی با اشاره به ایجاد چند قرارگاه جهت پیگیری بهتر امور اظهار داشت: ایجاد قرارگاه آب جهت تامین آب مورد نیاز صنعت و کشاورزی استان در کنار آب اشامیدنی با تلاش ۹ سازمان در کنار هم نخستین قرارگاه ایجاد شده است. 
دکتر ایمانیه دومین قرارگاه را قرارگاه مسکن دانست و گفت: با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن و نیاز به ایجاد جهش جدی در این حوزه این قرارگاه ایجاد شد. 
وی سومین قرارگاه را قرارگاه فرهنگی و اجتماعی دانست که در برش فرهنگی استان لحاظ خواهد شد. 
استاندار فارس در ادامه با اشاره به اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهوری اظهار داشت: ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوبات سفر ریاست جمهوری بود که تاکنون دو قسط آن پرداخت شده و در تلاش هستیم تا مابقی نیز هرچه سریع‌تر تخصیص یابد. 

 ایمانیه دومین قرارگاه را قرارگاه مسکن دانست و گفت: با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن و نیاز به ایجاد جهش جدی در این حوزه این قرارگاه ایجاد شد. 
او سومین قرارگاه را قرارگاه فرهنگی و اجتماعی دانست که در برش فرهنگی استان لحاظ خواهد شد. 
استاندار فارس در ادامه با اشاره به اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهوری اظهار داشت: ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوبات سفر ریاست جمهوری بود که تاکنون دو قسط آن پرداخت شده و در تلاش هستیم تا مابقی نیز هرچه سریع‌تر تخصیص یابد. 
طرح آمایش سرزمین از دیگر مواردی بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد و گفت: بر این اساس به مدیران فرصت داده شده است که تا پایان سال نظرات خود را درباره آمایش استان ارائه کنند تا طرح آمایش سرزمین آماده شود، به این ترتیب که در هر بخش از استان که مناسب انجام کاری است برنامه‌ریزی شود، به این ترتیب که سرمایه‌گداری در بحث خودرو در کدام شهرستان مناسب‌تر است یا پرورش گیاهان دارویی در کدام شهرستان آورده بیشتری دارد. 
وی در ادامه با اشاره به برگزاری جلساتی با استانداران بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد گفت: این سه استان رتبه ۵ آمایش کشور هستند و لذا بر اساس جلساتی که به استانداران این دو استان برگزار شده است، بنا شد ۶ موضوع شامل آب، راه، انرژی، گردشگری، سلامت و محیط زیست در اولویت باشد  که همکاری جدی‌تری را میان هر سه استان می طلبد. 
رسیدگی به وضعیت تالاب‌های بختگان و پریشان در روز پنج‌شنبه پیش رو با حضور مسئولان کشوری در روز تالاب نیز از دیگر مواردی بود که دکتر ایمانیه به آن اشاره کرد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۷۳۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما