۰
plusresetminus
بانک مهر ایران:

پرداخت ۹۳۰۰ فقره تسهیلات بدون ضامن

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۵
سید سعید شمسی‌نژادگفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای اجرای بخشنامه وزارت اقتصاد، در یک ماه گذشته ۹۳۰۰ فقره تسهیلات بدون ضامن به ارزش ۲۳۳ میلیارد تومان به مشتریان خود پرداخت کرد.
پرداخت ۹۳۰۰ فقره تسهیلات بدون ضامن
به گزارش حافظ خبر، سید سعید شمسی‌نژاد مدیرعامل این بانک اعلام کرد: از ۲۹ دی که بخشنامه «عدم نیاز به ضامن در پرداخت تسهیلات خرد برای کارکنان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی» از سوی وزارت اقتصاد ابلاغ شد تا روز جمعه ۲۲ بهمن، ۹۳۰۰ فقره تسهیلات از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به ارزش ۲۳۳ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.
وی در همین رابطه اظهار کرد: خوشبختانه در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران زیرساخت پرداخت تسهیلات بدون ضامن وجود داشت و پیش از ابلاغ بخشنامه وزارت اقتصاد نیز چنین خدمتی به مشتریان واجد شرایط ارائه می‌شد که پس از بخشنامه وزارت اقتصاد، روند اجرای آن شتاب بیشتری گرفت.

شرایط دریافت تسهیلات بدون ضامن

شمسی‌نژاد تأکید کرد: بخشنامه وزارت اقتصاد معطوف به پرداخت تسهیلات جدید و تخصیص منابع جدید به متقاضیان دریافت تسهیلات نیست. در واقع این بخشنامه شرایط دریافت وام برای مشمولان را آسان‌تر می‌کند.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برخی از شرایط دریافت تسهیلات بدون ضامن را این‌گونه عنوان کرد: برای دریافت تسهیلات بدون ضامن لازم است حساب واریز حقوق متقاضیان نزد این بانک باشد و فرد در دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی یا شرکت‌های معتبر خصوصی شاغل باشد، همچنین ارائه نامه کسر از حقوق از دیگر شرایط دریافت تسهیلات بدون ضامن است.
شمسی‌نژاد گفت: رتبه اعتباری متقاضی و مبلغ تسهیلات تعیین می‌کند که آیا نیاز به ارائه سفته یا چک از سوی وی وجود دارد یا خیر.

«ضِمان» سامانه اعتبارسنجی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

وی همچنین از طراحی یک سامانه اعتبارسنجی در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد و افزود: سامانه «ضمان» اعتبارسنجی مشتریان را انجام می‌دهد، اطلاعات افراد در این سامانه وارد می‌شود و از آنجایی که به یک سری از پایگاه‌های داده متصل است، افراد را اعتبارسنجی می‌کند. با سامانه ضمان در حال ایجاد تحولی هستیم که افراد در وهله نخست اعتبارسنجی شوند و اگر پس از آن نیازی به اسناد ضمانتی وجود داشت، از اسناد الکترونیکی استفاده کنیم.
https://qmb.ir/R-agffKWu
کد مطلب : ۲۴۸۲۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما