۰
plusresetminus

قلات صاحب کتابخانه شد/ کتابخانه عمومی طلوع سهم قلات

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۸
آیین افتتاح کتابخانه عمومی طلوع در روستای پرتردد و گردشگرپذیر قلات شیراز با حضور مسئولان برگزار و بهره برداری از یک کتابخانه روستایی دیگر در استان فارس؛ آغاز شد.
گشایش کتابخانه طلوع در روستای قلات شیراز/ روح الله منوچهری، حمیدرضا قانعی، محمدرضا امیری/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
گشایش کتابخانه طلوع در روستای قلات شیراز/ روح الله منوچهری، حمیدرضا قانعی، محمدرضا امیری/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
به گزارش حافظ خبر؛ کتابخانه عمومی طلوع در روستای قلات شهرستان شیراز با حضور روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس، حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و محمدرضا امیری، فرماندار شیراز  روز چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه به بهره برداری رسید.
روح الله منوچهری در این آیین عنوان کرد: افتتاح این کتابخانه را در طلیعه چهل و چهارمین سال انقلاب اسلامی گرامی می داریم و نامگذاری این کتابخانه هم بر همین اساس بوده است.
وی با بیان اینکه نهاد کتابخانه های عمومی کشور توجه ویژه ای به حوزه روستاها و عشایر و گروه های خاص دارد، گفت: ۶۷۰ کتابخانه روستایی در سطح کشور وجود دارد، به طوریکه بیش از ۲۵ درصد از کتابخانه های عمومی در روستاها واقع شده اند.
وی اضافه کرد: در استان نیز 251 کتابخانه عمومی وجود دارد که  خدمات خود را به عموم مردم  ارائه می کنند
منوچهری با اشاره به کتابخانه عمومی طلوع اضافه کرد: ساخت این ساختمان به همت خیر نیک اندیش این روستا شروع و با اعتبارات دولتی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تکمیل شد‌. این پروژه بیش از ۳۰۰ متر مربع است و افزون بر ۲۵ میلیارد ریال برای ساخت، تجهیز و راه اندازی آن هزینه شده است.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت کتابخانه از همین امروز با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز می شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس تصریح کرد: چند پروژه دیگر در روستاهای شیراز داریم که دو پروژه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد و یک پروژه نیز توسط اداره کل راه و شهرسازی استان در حال ساخت است که امیدواریم با تکمیل هرچه سریعتر این کتابخانه ها زیربنای فرهنگی در روستاهای شهرستان شیراز توسعه یافته و مورد استفاده مردم واقع شود‌.
حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این نشست عنوان کرد: فرهنگ، موتور پیشران جامعه است و زیرساخت های فرهنگی قطعا نقش محوری دارد. امیدواریم فرهنگ کتابخوانی در انقلابی که با محوریت توحید شکل گرفت، گسترش یابد.
قانعی ادامه داد: به عنوان مدیران فرهنگی هیچ اولویتی به جز توسعه زیرساخت های فرهنگی نداریم.
وی تأکید کرد: در روستای قلات در کنار محور گردشگری، بحث کتابخوانی نیز راه افتاده است تا گردشگران را در حوزه کتاب هم همراهی کنیم. این کتابخانه زمینه ایجاد فعالیت های فرهنگی را افزایش می دهد تا قلات در حوزه فرهنگی نیز همچون گردشگری سرآمد باشد.
فرماندار شیراز نیز در آیین افتتاح کتابخانه های عمومی طلوع عنوان کرد: کتاب معیار درجات پیامبران است. در قرآن کریم بارها به اهمیت کتاب اشاره شده است.
وی  با بیان اینکه سعادت و پیشرفت بشر در گروه خواندن است، گفت: مبنا و بستر سعادت بشر کتاب است.
محمدرضا امیری عنوان کرد: این مرکز فرهنگی در یک روستای پرتردد و شاخص ایجاد شده‌ است. روستای قلات در حوزه گردشگری، تاریخی و هویتی برای شهرستان شیراز و استان فارس اهمیت بسزایی دارد.
وی خاطر نشان کرد: همین موضوع که یک مرکز فرهنگی در روستای تاریخی در زمانی که حوزه فرهنگ چندان مورد توجه نیست، افتتاح می شود، جای امیدواری است.
گفتنی است کتابخانه عمومی طلوع به همت زنده یاد عذرا رنجبر قلاتی خیر نیک اندیش روستای قلات پایه گذاری شده است. با افتتاح این کتابخانه تعداد کتابخانه های عمومی در استان فارس به ۲۵۱ باب افزایش یافت که از این میان ۲۰۲ کتابخانه نهادی و ۴۹ کتابخانه به صورت مشارکتی اداره می شود.
 گزارش تصویری
 
عکاس : محمدمهدی اسدزاده
گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۴۸۵۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما