۰
plusresetminus
شورای شهر شیراز:

افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه حمل و نقل عمومی

تاریخ انتشاريکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۵
افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه جابجایی مسافر که شامل ناوگان اتوبوس، مینی بوس و مترو است تا نام گذاری معابر عمومی در شورای شهر شیراز تصویب شد.
افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه حمل و نقل عمومی
به گزارش حافظ خبر،  در چهل‌ونهمین جلسه علنی شورای شهر شیراز دستورکارهای شورا مورد بررسی قرار گرفت  و براساس ماده واحده این مصوبه،نرخ کرایه جابجایی مسافر در شبکه حمل و نقل شامل ناوگان اتوبوس، مینی بوس و مترو شهر شیراز از تاریخ ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ در صورت تائید فرمانداری شیراز ۳۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.
همچنین نرخ کرایه خدمات دربستی اتوبوسرانی و مینی بوس رانی نیز به میزان ۳۰ درصد و نرخ کرایه نقدی در خطوط روزانه ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز نیز به میزان دو هزار ریال افزایش پیدا می‌کند.
 
براساس این مصوبه به ازای هر تراکنش پرداخت الکترونیک کرایه (نفر سفر) در ناوگان اتوبوس و مینی بوس مبلغ ۵۰۰ ریال به نرخ کرایه مسافر اضافه می‌شود و شهرداری بایستی درآمد حاصله را جهت ایجاد و توسعه زیرساخت سامانه پرداخت الکترونیک هزینه کند.
 
سازمان حمل ونقل مسافر شیراز می تواند در صورت افزایش یا کاهش طول خطوط اتوبوس و مینی بوس و همچنین راه اندازی خطوط جدید در سال ۱۴۰۱، نرخ کرایه این خطوط را متناسب با خطوط هم عرض و بر اساس ورودی و طول پیمایش تعیین کند.
 
بر اساس این مصوبه اگر دستگاه های کارت خوان در اتوبوس ها و مینی بوس‌ها خراب شوند، از مسافرین کرایه ای دریافت نخواهد شد و شهرداری بایستی موضوع را اطلاع رسانی کند.
 
بر این اساس بهای بلیط مترو شیراز با کارت شهروندی مبلغ ۱۳ هزار ریال است و بدون کارت شهروندی مبلغ ۲۰ هزار ریال نیز برای بلیت تک سفره تعیین شد.
 
در ادامه جلسه شورای شهر شیراز همچنین طرح دوفوریتی جمعی از اعضای شورا، در خصوص پیگیری ثبت روز میلاد و شهادت حضرت احمد بن موسی (ع) در مناسبت های رسمی تقویمی کشور به تصویب رسید و شهرداری شیراز مکلف است ظرف مدت ۳ ماه نسبت به درخواست و پیگیری ثبت روز میلاد و شهادت حضرت احمد بن موسی (ع) در مناسبت های رسمی تقویمی کشور اقدام مقتضی انجام دهد و گزارش به شورا ارسال کند.
 
در ادامه براساس مصوبه دیگری در این جلسه به شهرداری شیراز اجازه داده شد تا به منظور مشارکت در برگزاری کنگره بین المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی مبلغ سه میلیارد ریال با عنوان احداث پارک موزه دفاع مقدس و برای برگزاری مراسم در مناسبت‌های ملی، مذهبی و فرهنگی در بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ اقدام کند.
 
همچنین طرح دوفوریتی شورا درباره حمایت از برگزاری اردو‌های راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی ویژه شهروندان شیرازی بررسی شد و به تصویب رسید که براساس آن شهرداری شیراز مکلف است به منظور حمایت از برگزاری اردو‌های راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس (ویژه شهروندان شیرازی) مبلغ ده میلیارد ریال از بودجه جاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری به چهار ناحیه بسیج شیراز اختصاص دهد.

در ادامه این جلسه طرح کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی برای نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید که بر این اساس نامگذاری کوچه بی‌نام شماره ۳۵ بلوار سرداران جنب درمانگاه فارابی به نام «شهید آقا نظر رنجبر»، نامگذاری کوچه بی‌نام شماره ۵ خیابان فضل آباد به نام «شهید حیدرعلی ملا شفیع»، نامگذاری کوچه بی‌نام شماره ۱۶ خیابان شهید زائری به نام «شهید احمد اکرمی ابرقویی»، نامگذاری فرهنگسرا و نمازخانه واقع در بوستان آفتاب و زمین ورزشی مجاور آن به نام «مجموعه فرهنگی، مذهبی و ورزشی کاظمیه» و تغییر نام قسمت منفصل خیابان شهید نصیرزاده حدفاصل خیابان سهراب سپهری و خیابان جانبازان به نام «دکتر پروانه فرزانه» انجام خواهد شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۸۶۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما