۰
plusresetminus
کنگره جهانی حضرت محمد (ص)

نمایشگاه هنرهای تجسمی نگاره‌های حرا در سازمان اسناد و کتابخانه ملی شیراز

تاریخ انتشارشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۰
آیین‌های فرجامین نخستین دوره کنگره جهانی محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر با گشایش نمایشگاه هنرهای تجسمی نگاره‌های حرا در سازمان اسناد و کتابخانه ملی شیراز، با حضور تنی چند از هنرمندان و فرهنگ‌وران آغاز شد.
نمایشگاه هنرهای تجسمی نگاره‌های حرا در سازمان اسناد و کتابخانه ملی شیراز
به گزارش حافظ خبر، حامد تقوایی، دبیرکل نخستین دوره کنگره جهانی محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر ضمن بیان اینکه ۶۰ داور از چهره‌های سرشناس کشور در رشته‌های گوناگون آثار را داوری کرده‌اند، گفت: ۴ رشته خوشنویسی، نقاشی، نقاشی خط و نگارگری، به صورت حضوری در شهر شیراز داوری شدند؛ چراکه داوران باید اصل اثر را می‌دیدند. در بخش پوستر، داوری در موزه هنرهای معاصر انجام شد.
وی با اشاره به این که برگزیدگان رشته‌های هنرهای تجسمی روز 9 اسفند ماه جاری تجلیل می‌شوند، افزود: این نمایشگاه تا 12 اسفند ماه جاری پذیرای هنردوستان خواهد بود.
مهدی امیدبخش، معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این آیین با ابراز خوشنودی از برگزاری این نمایشگاه گفت: این کنگره، گامی بزرگ در راستای شناساندن چهره مهربان پیامبر اسلام بود و آثار به خوبی نشان‌دهنده تاثیرگذاری این کنگره است.
امیدبخش افزود: ادامه یافتن این کنگره مردمی و انتشار آثار آن، می‌تواند مردم جهان را بیش از پیش با چهره پیامبر اسلام آشنا سازد.

 از دیگر رویدادهای این دوره کنگره نمایش فیلم‌های راه‌یافته در روزهای 7 و 8 اسفند ماه ساعت 14 در سینما فرهنگ، آیین شب شعر شعرای عربی و انگلیسی به صورت مجازی روز 7 اسفند ساعت 19، نشست‌های فیلم‌نامه‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی روزهای 7 و 8 اسفند ساعت 19:45، جشنواره سرود آوای حرا روز 8 اسفند ساعت 9 بامداد، اجرای سرود در 15 نقطه شیراز روز 8 اسفند، محفل قرآنی و شب شعر هور حرا روز 8 اسفند ساعت 19 در آستان شاهچراغ (ع)، آیین پایانی نیز روز 9 اسفند ماه ساعت 9 بامداد در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و پایان‌بخش آیین فرجامین نیز روز 9 اسفند ماه پویش اذان در اذان همزمان با اذان مغرب و عشا برگزار می‌شود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۹۰۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما