۰
plusresetminus
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس:

آب زیرزمینی مرئی، شدن نامرئی

پیام مدیرعامل آب منطقه ای فارس به مناسبت روز جهانی آب
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۳
شعار امسال روز جهانی آب "آب زیرزمینی مرئی شدن نامرئی " نام دارد.
آب زیرزمینی مرئی، شدن نامرئی
به گزارش حافظ خبر، سیاوش بدری مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس طی پیامی روز ۲۲ مارس ۲۰۲۲ (دوم فروردین ماه ۱۴۰۱ ) را گرامی داشت و افزود: شعار امسال روز جهانی آب "آب زیرزمینی مرئی شدن نامرئی " نام دارد که با توجه به اینکه نزدیک هشتاد درصد منابع آب استحصالی استان از سفره های زیرزمینی تامین می شود پرداختن به مسایل و مشکلات آبهای زیرزمینی لازم و ضروری است.

روز  بیست و دوم مارس برابر با دوم فروردین ماه ، توسط سازمان ملل متحد  بعنوان روز جهانی آب نامگذاری شده است.
شعار امسال این روز :
*آب زیرزمینی ؛ مرئی شدن نامرئی*
اعلام شده است.
این شعار ، با  استان فارس که نزدیک هشتاد درصد منابع آب را از آبخوان های زیرزمینی استحصال می کند قرابت نزدیکی دارد .
آب زیرزمینی را چونان گنجی پنهان در زیر زمین با نگاه به آینده و به قاعده  باید استخراج کرد و از آن بهره برد . این گنج دور از چشم ،  هر ساله باندازه ای مشخص و تابع مستقیم نزولات جوی  شارژ می شود: تحت عنوان آب تجدید پذیر که فقط ملزم و مجاز به استفاده از همان میزان هستیم .
انسانها و گذشتگان ما در  سالیان بسیار دور با سر لوحه قرار دادن آموزه های دینی ، به دور از اسراف و با قناعت  از آب این مایع حیات ، بهره برداری ،  حفظ و صیانت کرده اند  تا برسد به  آیندگانی که ما باشیم .

وظیفه ای بر دوش یکایک  ما نهاده شده است که ضمن‌ مصرف بهینه از آب زیرزمینی به گونه ای حفاظتش  کنیم که به فرزند و فرزند زادگان ما در آینده ای  که دیگر ما نیستیم برسد .

دست یاری دراز می کنیم  بسمت دستگاههای اجرایی بخصوص آنهایی که مرتبط هستند و همچنین مردم خوب و نجیب استان  و انتظارمان فشردن دستان ما و تنها نگذاشتنمان در وظیفه خطیری که بر عهده داریم .
سیاوش بدری
مدیر عامل و رئیس هئیت مدیره
شرکت سهامی آب منطقه ای فارس
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۰۵۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما