۰
plusresetminus
معاون فرهنگی شهردار شیراز:

ویژه برنامه های شهرداری شیراز در ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۳
معاون فرهنگی شهردار شیراز، با اعلام این مطلب که شهرداری شیراز با ویژه برنامه های متنوع فرهنگی به استقبال ماه مهمانی خدا می رود گفت: در ایام ماه مبارک رمضان نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در شهر شیراز برپا خواهد شد و از کتاب شاهچراغ(ع) در گذر زمان که شامل کهن ترین تصاویر از حرم مطهر شاهچراغ(ع) و شرح معماری حرم مطهر است نیز رونمایی می شود.
ویژه برنامه های شهرداری شیراز در ماه مبارک رمضان
به گزارش حافظ خبر، مصطفی مشفقیان از کتابت آیات قرآنی توسط جمعی از خوشنویسان در مسجد نصیر الملک در ایام ماه رمضان خبر داد و عنوان کرد: در روزهای استقبال از ماه مهمانی خدا، در مساجد مهم و تاریخی شهر شیراز مراسم چاووش خوانی برگزار می شود. 

وی تصریح کرد: همچنین در این ماه علاوه بر فضاسازی ویژه فرهنگی در سطح شهر با رویکردی متفاوت نسبت به سالهای گذشته، برنامه های شاد وچند رسانه ای در بوستان های بعثت، جنت و نماز به صورت مستمر برگزار می شود که محوریت این جشن ها، گروه‌های جهادی و روحانیون می باشند.

مشفقیان برگزاری مراسم افطاری ساده در مناطق مختلف شهری را ازجمله دیگر طرح‌های شهرداری در این ماه برشمرد و افزود: در طول ماه مبارک رمضان با همکاری مناطق شهرداری ایستگاه‌های افطاری ساده در هنگام اذان مغرب در خیابان‌ها و معابر اصلی شهر با عنوان "سفره برکت" برگزار می شود.

معاون فرهنگی شهردار شیراز در ادامه با اشاره به ویژه برنامه‌های شب قدر عنوان کرد: امسال ویژه برنامه های شب قدر، در جوار گلزار شهدای گمنام و نیز پارک کوهستانی دراک به صورت خودرویی برگزار می شود.

 رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در ادامه گفت: ویژه برنامه جشن شهری با حضور عموم شهروندان شیرازی نیز در شب عید سعید فطر ازجمله برنامه‌های متفاوت امسال شهرداری در ایام ماه مبارک رمضان است.

مشفقیان با اشاره به اجرای برنامه دولت قرآن در آرامگاه حافظ نیز گفت: این برنامه با محوریت بررسی عرفانی و موضوعی اشعار قرآنی حافظ و نیز تلاوت مجلسی قرآت کریم برگزار می شود.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به رواج داشتن احسان و نیکوکاری در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام، با همکاری مراکز خیریه مراسم گلریزان و آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد و نیز ویژه برنامه شاد و مفرح تکریم ایتام، کودکان بی سرپرست و کودکان کار در باغات خانواده شیراز برگزار می شود.

 همچنین شاهد اجرای برنامه پویش ناجی آرزوها جهت برآورده کردن آرزوهای کودکان نیازمند و با همکاری گروه های جهادی، خیریه ها، فروشگاه‌های بزرگ و حمایت‌های مادی مردمی خواهیم بود.

معاون شهردار شیراز تصریح کرد: رمضان ماه نزول قرآن است و توجه به آیات الهی در این ماه ضروری می باشد. در این راستا در مساجد شاخص و تاریخی شیراز برنامه تلاوت قرآن در دو نوبت ظهر و عصر و تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم در فرهنگسراها برگزار خواهد شد، همچنین برنامه نور در منزل با محور تلاوت خانوادگی در منازل همراه با قرعه کشی واهدای جوایز به خانواده های اجرا کننده را خواهیم داشت.

مشفقیان برنامه های نمایشی را بخشی از روند آموزش و راهی برای گسترش آداب و رسوم مذهبی دانست و افزود: برنامه های تئاتر، نقالی و تعزیه به مناسبت شهادت امام علی علیه السلام و ولادت امام حسن مجتبی(ع) در سطح شهر برگزار می شود.

معاون فرهنگی شهردار شیراز در ادامه گفت: در راستای افزایش ارتقای سلامت شهروندان، برنامه های ورزشی متنوعی نیز در قالب "جام رمضان" برای ایام ماه رمضان در نظر گرفته ایم.
وی افزود: مسابقه بسکتبال خیابانی، والیبال ساحلی در زمین‌های شهرداری، مسابقه قوی ترین مردان شیراز، پیاده روی خانوادگی ( شامگاهی ) در پیاده راه سلامت، و برگزاری مرحله دوم مسابقات فوتسال محلات گرامیداشت شهید اسکندری از جمله این برنامه ها می باشد که همه تحت عنوان جام رمضان برگزار می‌شود.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه وقت خوب ازدواج در محافل قرآنی پرتردد، ارائه خدمات جهادی شامل خدمات سیار اجتماعی، فرهنگی، مذهبی خدماتی و پزشکی در محلات هدف و توانمندسازی مشاوران با برگزاری دوره های آموزشی از دیگر برنامه های این سازمان برای ماه مبارک رمضان است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۱۲۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما