۰
plusresetminus
میزخدمت مسجدمحوری در منطقه چهار شهرداری شیراز:

پیگیری مشکل دفع آبهای سطحی منطقه چهار

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۵
سید احسان اصنافی شهردار شیراز در چهارمین روز از ماه مبارک رمضان در میزخدمت مسجدمحوری در مسجد المهدی(عج) واقع در خیابان بیست متری امام خمینی(ره) گفت: بیش درصد بالایی از موضوعات و مسائل شهر بررسی شده و در یک برنامه زمان بندی کارها و پروژه ها انجام خواهد شد.
پیگیری مشکل دفع آبهای سطحی منطقه چهار
به گزارش حافظ خبر، اصنافی با بیان اینکه شیراز شهری با 23 هزار هکتار و 2 میلیون نفر جمعیت است، تصریح کرد: در مسیر خدمت بهتر نیازمند نیازمند همراهی و همکاری مردم هستیم که از طرق مختلف همچون سامانه 137 می توانند چشم بینای شهرداری باشند.

شهردار شیراز در ادامه به موضوعات منطقه پرداخت و گفت: درخصوص دفع آبهای سطحی از همان روزهای اول حضور در شهرداری  پیگیر بودیم و جاهایی که آبگرفتگی داشتیم را خارج از نوبت و بصورت اضطراری رسیدگی کردیم.

وی با بیان اینکه مسائلی همچون چاله های سطح شهر و فضای سبز طی چندین سال گذشته کمتر رسیدگی و روی هم انباشته شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: از مناطق سطح شهر خواسته شده تا آخر اردیبهشت که هوا مناسب است و بارندگی شدیدی نداریم، عملیات لکه گیری آسفالت را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در شورای شهر دوره چهارم با احداث پارک ها و بوستان هایی همچون دراک، بام شیراز، مادر و غیره سرانه فضای سبز شهر را دو و نیم برابر کردیم، اظهار داشت: با وجود دو و نیم برابر شدن سرانه فضای سبز شهر اما باور داریم که همچنان کافی نیست.

شهردار شیراز درخصوص بارفروش ها گفت: بارفروش ها طی سالهای اخیر رها شده بودند و حتی تعدادی بصورت غیرمجاز مجوز گرفته بودند که تلاش داریم در این دوره آنها را ساماندهی کنیم.

وی درمورد طرح مسجد محوری نیز بیان داشت: این طرح از اردیبهشت ماه با شناسایی تعدادی از مساجد سطح شهر آغاز خواهد شد و خدماتی که شهرداری می تواند ارائه دهد را با محوریت مساجد به منظور احیای محلات انجام خواهد داد.

 اصنافی تصمیم گیری درمورد گاراژها و مشاغل مزاحم را منوط به تصمیم کمیسیون بنده 20 ماده 55 عنوان کرد که یک کمیسیون شبه قضایی است.

وی درخصوص خاموشی های سطح شهر نیز گفت: روشنایی برخی معابر سطح شهر طی یکی دوسال گذشته به دلیل مشکلات و کمبود برق خاموش شده که همچنان به مدار بازنگشته و در اختیار شهرداری نیست اما از طریق استانداری فارس درحال پیگیری موضوع هستیم.

یکی دیگر از موضوعات مورد سوال مردم در این میزخدمت معتادین و متکدیان بود که شهردار شیراز در این خصوص تصریح کرد: موضوع معتادین و متکدیان موضوعی است که به چندین دستگاه مرتبط است و وظیفه شهرداری تامین فضا برای آنان بوده که فراتر از آن نیز انجام شده و متاسفانه با کمک کاری سایر دستگاه ها مواجه هستیم.

محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر و ناظر شورا در منطقه چهار شهرداری شیراز نیز در این میزخدمت گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز پای کار مردم است و آماده شنیدن مشکلات و صحبت های مردم و یافتن راه حل آن هستیم.

وی گفت: در روزهای دوشنبه بعد از نماز ظهر در شهرداری منطقه چهار آماده شنیدن و صحبت با مردم برای شنیدن موضوعات و مسائل هستم.

در میزخدمت مسجدمحوری اسدزاده شهردار منطقه چهار و مشفقیان رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز پاسخگوی در خواست های مردمی و موضوعات مطروح شده در حوزه های کاری خود بودند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۱۶۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما