۰
plusresetminus

آغاز رویدادهای فرهنگی و هنری هفته هنر انقلاب اسلامی در شیراز

تاریخ انتشارشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۵
رویدادهای فرهنگی و هنری هفته هنر انقلاب اسلامی در شیراز با نمایش فیلم مستند به رنگ خون ساخته ابراهیم شیشه‌گر آغاز شد.
آغاز رویدادهای فرهنگی و هنری هفته هنر انقلاب اسلامی در شیراز/ عکس: امین برنجکار
آغاز رویدادهای فرهنگی و هنری هفته هنر انقلاب اسلامی در شیراز/ عکس: امین برنجکار
به گزارش حافظ خبر؛ رویدادهای هفته هنر انقلاب اسلامی شامگاه آدینه، در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با پاسداشت چهاردهیمن سالگرد شهادت شهدای رهپویان وصال آغاز شد.
وحید نمازی، مدیرکل حوزه هنری استان فارس در این آیین گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی هفته پاسداشت هنر انقلابی است.
مدیرکل حوزه هنری استان فارس ادامه داد: هنر انقلاب اسلامی از جمله مفاهیمی است که بر آمده از جامعه اسلامی ایران است و شهدایی نظیر مرتضی آوینی را تقدیم انقلاب کرده است.
او ادامه داد: پرچمداری هنر انقلاب در زیست بوم فرهنگی استان اصلی ترین برنامه‌ای است که در فارس به دنبال تحقق آن هستیم این در حالی است که مدیران مختلفی در فارس در تلاش هستند تا بتوانند زمینه تحقق هنر انقلابی را در جامعه توسعه دهند.
نمازی یادآور شد: عمده تلاش‌های صورت گرفته در فارس بر آن است که بتوان نقاط حساس و مهم تاریخی استان نظیر بمب گذاری کانون رهپویان وصال را در جامعه تبیین کرد.
احد پاریابی، مدیر روابط عمومی کانون رهپویان وصال شیراز نیز گفت: مستند به رنگ خون که درباره ناگفته‌های واقعه‌ی بمب گذاری رهپویان وصال ساخته شده در شیراز رونمایی شد.
وی ادامه داد: در این مستند نخستین بار ناگفته‌هایی از واقعه بمب گذاری رهپویان وصال شیراز به نمایش گذاشته شده است.
مدیر روابط عمومی کانون رهپویان وصال شیراز تصریح کرد: در آستانه چهاردهمین سالگرد شهدای بمب گذاری رهپویان وصال شیراز مستند مسافران بهار هم که با همکاری اعضای این کانون تهیه شده است، اکران شد.
آیین بزرگداشت چهاردهمین سالگرد شهدای بمب گذاری رهپویان وصال با حضور جمعی از مسؤولان و خانواده‌های شهدا و اجرای برنامه‌های مختلف شعر خوانی، سرود و تجلیل از خانواده‌های شهدای این واقعه در تالار حافظ شیراز برگزار شد.

 
گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۵۱۸۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما