۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

اسکان ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار مسافر در فارس در نوروز ۱۴۰۱

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۱
شهردار شیراز از اسکان ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار مسافر  در فارس خبر داد داد گفت: استقبال و اسکان مسافران ویژگی‌های خاصی وجود داشت و ستاد خدمات سفر شهرداری شیراز طی سالهای اخیربیشترین تعداد  اسکان را داشته است . 
اسکان ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار مسافر در فارس در نوروز ۱۴۰۱
به گزارش حافظ خبر، سید احسان اصنافی به ارائه گزارشی از عملکرد ستاد خدمات سفر شهرداری پرداخت و اظهار کرد: ۲ سال به دلیل محدودیت‌های کرونا وضعیت سفرها به صفر رسیده بود اما در ۲ ماه آخر سال ۱۴۰۰ وضعیت تردد مجاز اعلام شد .  
به گفته شهردار با مجوز تردد سفرها را رسمیت دادند، به دنبال این جریان شهرداری تمام تلاشش را به کار گرفت تا خاطره‌ای خوب برای مسافران ایجاد کنند.  
وی با بیان اینکه ۱۲ بوستان برای اسکان مسافران مدنظر قرار گرفت، گفت: همچنین با توجه به برودت هوا ۱۵ حسینیه و ۱۱ سالن ورزشی به این فضا اضافه شد. 
  شهردار شیراز با بیان اینکه در مجموع ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر مسافر به استان فارس سفر کردند، افزود: از این تعداد ۲میلیون و ۲۱۴ هزار در شیراز سفر کردند که ۹۱۴ هزار نفر از آنها در کمپ‌ها و مجموعه‌های شهرداری اسکان یافتند. 
اصنافی با بیان اینکه این رقم اسکان مسافران نسبت به سال ۹۷ که ۷۵۸هزار نفر بود، افزایش چشمگیر داشت، بیان‌کرد: حداکثر اسکان در ۶ فروردین بود که ۱۲۵ هزار نفر مسافر اسکان یافت. 
شهردار شیراز با بیان اینکه در استقبال و اسکان مسافران ویژگی‌های خاصی وجود داشت، عنوان کرد:  هدایت مسافرین از مبادی‌های ورودی شهر براب اینکه مسافران سرگردان نباشند، از جمله این ویژگی‌ها است.   
اصنافی با بیان اینکه سامانه ۱۳۷ شهرداری نیز وارد میدان شد و بخشی از هدایت مسافران را انجام دادند، گفت: شورای شهر هم نظارت داشت و تلاش همکاران مستندسازی شده است.
شهردار شیراز با بیان اینکه براساس نظرسنجی انجام شده رضایت عمومی مسافران کسب شده است، افزود: از نقاط قوت و ضعف این دوره اسکان برای سال‌های آینده استفاده می‌شود.  
همچنین غلامرضا غلامی، معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه ستاد خدمات سفر نوروز در ۲۷ اسفندماه تشکیل شد و نمایندگان دستگاه‌ها حضور داشتند و مشکلات را برطرف می‌کردند، گفت: برای نخستین بار شیراز با این حجم مسافر روبه‌رو بوده است.  
وی با بیان تلاش‌‌های انجام شده برای امنیت و سلامت مسافران افزود: امسال برای اولین بار یک فوتی نداشتیم و مشکلی برای مهمانان ایجاد نشد همچنین  سرقت، بزه و آسیب‌های اجتماعی رخ نداد. 
  غلامی با بیان اینکه از ظرفیت ۴۰۰ نفر اعضای بسیج، آتش‌نشانان و دیگران برای تامین امنیت مسافران استفاده شد، عنوان کرد: ظرفیت مسجد شهدا، حرم سیدعلاالدین حسین، حسینیه رهپویان وصال و حرم علی بن حمزه نیز بهره گرفته شد و همکاری خوبی در این زمینه انجام گرفت.  
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه با هوشیاری آتش‌نشانان ۵۳ نفر از مرگ حتمی نجات یافتند، گفت: ایستگاه‌های استقبال در ورودی‌های شهر شیراز عاملی برای کاهش ترافیک بود همچنین از ظرفیت مدیریت بحران هم استفاده شد.  
غلامی با اشاره به فضاسازی شهر شیراز افزود: ۱۶ کیلومتر رنگ‌آمیزی تک لبه‌ها و ۲۰۰ هزار متر گلکاری شد و معتادان متجاهر و متکدیان با وجود تکمیل ظرفیت اردوگاه‌ها جمع‌آوری شدند همچنین دیگر مصادیق آسیب‌‌های اجتماعی نیز ساماندهی شد.  
وی افزود: ۴۰۰ نفر پا‌کبان در ۳ شیفت و ۴۸۳ نفر آتش نشان نیز همکاری می‌کردند علاوه بر آن ۲۰۰ عدد کیوسک استقرار پیدا کرد همچنین ۳۹ بازارچه برای تامین مایحتاج مسافران تشکیل شد.  
معاون شهردار شیراز با بیان اینکه ۴۰۰ هزار گلدان، ۱۰ فرش گل که ۳ باز بازسازی شد و نصب ۶۰ المان در سطح شهر از دیگر اقدامات بود، بیان کرد: حمل‌ونقل و ترافیک نیز به خوبی همکاری کردند تا ترافیک مدیریت شود و برنامه‌های فرهنگی نیز برای پر کردن وقت مسافران برنامه‌ریزی شد.  
او با بیان اینکه شهرداران مناطق نیز همکاری خوبی داشتند، عنوان کرد: علاوه بر ستاد نظارت شورا، شهرداری نیز ستاد بازرسی را تشکیل داد و این همکاری سبب شد که مسافران احساس سلامت، امنیت و تندرستی کنند و مجموع این اقدامات سبب شد که شهرداری شیراز دستگاه برتر در میان کلانشهرها شناخته شود. 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۱۹۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما