۰
plusresetminus
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه احمدبن موسی علیه السلام شیراز: 

شب قدر، شب قرب به آستان ولی خداست

تاریخ انتشارجمعه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۲
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه احمد بن موسی علیه السلام شیراز، شبهای قدر را فرصتی مناسب، برای استغفار از گناه یکساله دانست و گفت: شب قدر شب قرب به آستان ولی خداست.
شب قدر، شب قرب به آستان ولی خداست
به گزارش حافظ خبر، حجت الاسلام محمد شاطری ضمن تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام گفت: یکی از فرصت های استثنایی که در طول سال یک بار هم بیشتر تکرار نمی شود شب قدر است.
 مسئول  نمایندگی  ولی فقیه  سپاه  ناحیه احمدبن موسی علیه السلام شیراز، در ادامه با ابراز این که بعضی از اولیای خدا تمام سال را شب زنده داری می کردند تا شب قدر را درک کنند خاطرنشان کرد: شب قدر، همانند گنجی است که نباید برای رسیدن و بهره بردن از آن حتی لحظه ای هم  غفلت و کوتاهی کرد.
حجت الاسلام شاطری، با بیان این که در روایات اهل بیت، این گونه فرموده اند، که به سوره قدر و شب قدر و حوادث و اتفاقاتی که در این شب رخ می‌دهد بر وجود مبارک امام معصوم علیه السلام احتجاج کنید، چراکه تعبیرقرآن این است که تنزل الملائکة و الروح  یعنی در شب قدر ملائکه بر روی زمین نزول می کنند و  این حوادث هر سال تکرار می‌شود.
وی، در ادامه با توجه به این که اگر امام معصوم روی زمین نباشد، شب قدری وجود ندارد؛ خاطرنشان کرد: اگر امام معصوم در روی زمین نباشد نزول ملائکه و روح بر چه کسی اتفاق می‌افتد و لذا به برکت و وجود مبارک امام زمان (عج)  است که خدای سبحان این موهبت الهی را بر مردم و اهل زمین هبه کرده است. 
حجت الاسلام شاطری، در ادامه با بیان این که، اصل شب قدر مربوط به امام معصوم است و به واسطه امام معصوم است که همه از این شب ها بهره مند می شوند خاطرنشان کرد و گفت: شب قدر شب قرب به آستان ولی خداو شبی  است که شفاعت ولی خدا نسبت به اهل زمین  و هرچه از خیرات به عالم هستی می‌رسند به طفیلی وجود مبارک امام معصوم و ولی خدا در روی زمین است که بر امام معصوم نازل شده است. 
وی ،به خصوصیات شب قدر پرداخت و در ادامه با اشاره به برکات شب قدر اضافه کرد: شب قدر شبی است که عبادات به حدی شکوفا می‌شود که جایگاه انسان در دستگاه ولی خدا بالا می رود و انسان قرب به ولی خدا پیدا می کند. 
وی به یکی دیگر از فضایل شب قدر مبنی بر این که شب قدر از هزار ماه برتر است، اشاره کرد و افزود: محیط شب قدر محیطی است که خدا در آن محیط عمل انسان را پرورش می دهد و عمل در این شب از عمل هزار ماه، در غیر از  شب های قدر ثمر و نتیجه می دهد و بشارتی بزرگ است برای اهل زمین تا به درک شب قدر نائل شوند. 
 حجت‌الاسلام شاطری ، در پایان با اشاره به مقام بندگی و قرب الهی گفت: هدف انجام عبادات رسیدن به مقام عبودیت است که نتیجه عبودیت قرب و لقاء الله است و شب قدر مصداق کامل  عبودیت و مقام قرب الهی است، که باید قدر این لحظات شبهای قدر را بدانیم.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۲۸۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما