۰
plusresetminus
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس:

رسیدن به اقتصاد بدون نفت با تمرکز بر سرمایه گذاری گردشگری

تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۶
محمد فرخ‌زاده؛ معاون هماهنگی گردشگری و امور زائرین استانداری فارس بیان کرد: این استان با بیش از سه هزار و ۷۸ اثر تاریخی، یکهزار و ٥٠٠ امامزاده و هزاران اثر تاریخی، تفریحی و طبیعی یکی از بزرگترین میراث داران کشور محسوب می‌شود.
رسیدن به اقتصاد بدون نفت با تمرکز بر سرمایه گذاری گردشگری
به گزارش حافظ خبر، معاون گردشگری و امور زیارت استانداری فارس با بیان اینکه نزدیک ٣٠ درصد از آثار تاریخی کشور در فارس قرار دارد، تصریح کرد: سالانه بیش از ٥ هزار میلیارد تومان برای حفاظت از این آثار بودجه نیاز است.
 
فرخ‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فارس بیشترین طول پیمایش راههای کشور را دارد اما سهم بسیار اندکی در بزرگراه و آزادراه دارد، گفت: برای اینکه وضعیت گردشگری را تسهیل کنیم باید نقش محوری در این باره ایفا شود.
 
وی همچنین از مدیرکل میراث فرهنگی فارس خواست تا نسبت به تقویت فضای سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران اهتمام ورزد.
 
معاون هماهنگی گردشگری و امور زائرین استانداری فارس همچنین خواستار بهره گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و جهش جدی متفاوت در این حوزه، تقویت ظرفیت بودجه و اختیارات در فارس، به روز آوری مجوزها و بازنگری مجدد در این مقوله و رعایت استانداردها شد.
  
وی خواستار به روز رسانی اطلاعات شفافیت در راستای تقویت اعتماد عمومی شد و گفت: میراث فرهنگی تمام آمارها را شفاف استخراج کند و برنامه توسعه بدهد و پس از ارزیابی مشخص کند در طول یک سال چه اقدامات موثری انجام شده و آن را به مردم شریف فارس گزارش نماید.

 جانشین استاندار در شورای عالی گردشگری استان با تاکید بر این که رفع موانع سرمایه گذاری و کار آفرینی در حوزه گردشگری در اولویت برنامه های مدیریت گردشگری استان قرار دارد، اضافه کرد: بیش از ۱۰۰ طرح عملیاتی متوقف و نیمه تمام احصاء شده که در قالب کارگروه رفع موانع تولید و سرمایه گذاری استان، مشکلات حل و فصل شدت و گره گشایی مطلوبی صورت می گیرد.

معاون هماهنگی گردشگری و امور زائرین استانداری فارس با تصریح بر اینکه وحدت در حوزه میراث از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: هرکجا چوب لای چرخ گذاشته شده شد، شاهد اضمحلال بوده‌ایم؛ هر کجا خلاف وحدت عمل شده نفعی برای عده‌ای در کار بوده یا مسائل دیگری دخیل بوده است.
  
فرخ‌زاده، تعامل با سایر دستگاهها را امری مهم دانست و گفت: امروز در دنیا تعامل حرف اول و آخر را می‌زند.
 
 فرخ زاده انتقاد منصفانه و تحلیل عالمانه را گام اثرگذاری در جهت پیشبرد اهداف عنوان کرد و ابراز داشت: اصحاب رسانه با قلم و نگارش اخبار امیدآفرین، ضمن ایجاد فضای امید و نشاط در جامعه، با بسترسازی مطلوب اطلاع رسانی به سمت بهبود شرایط پیش رویم.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۳۲۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما