۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

خریداری اتوبوس برقی در صورت موفقیت آزمون تردد

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۵
شهردار شیراز گفت: در صورت  موفقیت اتوبوس برقی پایلوت در تست‌ها، ۵۰ اتوبوس برقی را خریداری و به ناوگان حمل‌ونقل شهری وارد می‌کنیم.
خریداری اتوبوس برقی در صورت موفقیت آزمون تردد
به گزارش حافظ خبر، سید احسان اصنافی در آیین امضای تفاهم‌نامه برقی سازی ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری کلان‌شهر شیراز همزمان با بزرگداشت هفته شیراز اظهار داشت: حمل‌ونقل از دغدغه‌های بسیار مهم و اصلی کلان‌شهرهای کشور از جمله شیراز است که از روزهای نخست دوره جدید مدیریت شهری شیراز نیز در ابعاد مختلف پیگیر این حوزه بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌صورت کیفی و کمی باید دنبال شود، تصریح کرد: تقویت ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی با کاهش آلایندگی هوا،  تعداد سفرهای تک نفره، ترافیک و تسهیل عبور و مرور خواهد بود.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه از سالیان گذشته موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز مطرح بوده، گفت: در مقطعی اورهال و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز انجام و در مقطعی نیز صورت مسئله پاک شده و عمر مفید ناوگان، افزایش داده شده که امری بیهوده بود. 

وی با بیان اینکه شیراز کلان‌شهری است که از هوایی پاک بهره‌مند است، عنوان کرد: در موضوع حمل و نقل و ترافیک در شیراز اگر کنترل نداشته، مراقبت نشده و اقدامات لازم صورت نگیرد، آلودگی هوا در این شهر نیز به حد بحرانی خواهد رسید.

اصنافی درخصوص تلاش‌های شهرداری در دوره ششم برای عبور و مرور ناوگان حمل و نقل برقی در شیراز بیان داشت: در هشت ماه گذشته با چهار مجموعه بزرگ تولیدکننده خودروهای برقی جلساتی داشتیم تا زمینه حضور اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی در شیراز فراهم شود.

وی با تاکید بر این موضوع که اتوبوس برقی پایین ترین سطح میزان آلایندگی زیست محیطی را دارد، ادامه داد: تلاش داریم در حوزه‌های مختلف از جمله حمل‌ونقل عمومی سطح و کیفیت خدمات را افزایش دهیم.

به گفته اصنافی؛ نمونه اتوبوس برقی ۱۲ متری شرکت شتاب طی تفاهم نامه چهار جانبه شهرداری شیراز، شرکت مپنا، شرکت ماهان و شرکت شتاب برای مدت یک ماه  به‌صورت آزمایشی در شهر شیراز تردد خواهد داشت تا تست‌های لازم را گذارنده و درصورت موفقیت نتایج حاصله طی تشریفات قانونی قراردادی در این خصوص منعقد خواهد شد. 

مدیر ارشد شهرداری شیراز با بیان اینکه به‌جای بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تلاش خواهیم کرد که نوسازی ناوگان عملیاتی شود، بر کیفیت تاکید کرد و گفت: در روزهای پایانی سال گذشته ۷۶ دستگاه اتوبوس خریداری شده و تلاش داریم با استفاده از ظرفیت وزارت کشور ۸۰ اتوبوس دیگر از مدل با استاندارد روز دنیا خریداری و تا پایان سال به ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز اضافه شود.

 اصنافی درخصوص بسته حمل‌ونقلی شهرداری شیراز در سال جاری بیان کرد: در کنارخریداری اتوبوس و برقی سازی، بصورت جدی پیگیر خط دو مترو نیز هستیم تا شاهد رخدادی بزرگ در حوزه حمل و نقل را شاهد باشیم.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۴۰۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما