۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) شیراز به وضعیت عادی خدمت رسانی درمانی بازگشت

اعلام آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در فارس
تاریخ انتشارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در پانصد و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه اعلام کرد: با توجه به کاهش آمار کرونا، بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) شیراز به وضعیت عادی خدمت رسانی درمانی پیش از دوران کووید۱۹ بازگشت.
بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) شیراز به وضعیت عادی خدمت رسانی درمانی بازگشت
به گزارش حافظ خبر، سید وحید حسینی با قدردانی از تلاش مدافعان سلامت به ویژه کادر درمانی درگیر با کرونا در بیمارستان های مرجع پذیرش بیماران کووید۱۹ گفت: آمارها نشان دهنده کاهش آمار بستری بیماران کووید۱۹ در بخش های عادی و مراقبت های ویژه کرونا در بیمارستان های استان است، اما در وضعیت کنونی نیز حفظ مشارکت مردم دز زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تداوم پایبندی به این امر در جامعه ضرورت دارد تا بتوانیم روند نزولی آمارها را با قوت، ادامه دهیم.

او ادامه داد: از آغاز شیوع کرونا، بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) به عنوان بیمارستان مرجع کرونا معرفی شده و بسیاری از خدمات درمانی در این بیمارستان متوقف شد که اکنون با توجه به کاهش آمار، به وضعیت عادی پیش از کرونا بازگشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن قدردانی از مشارکت مردم در طرح واکسیناسیون عمومی برای ایمن سازی جامعه اعلام کرد: تاکنون ۹۳ و ۶۴ صدم درصد از جمعیت هدف دُز یک، ۸۷ و ۶۹ صدم درصد دُز دو و ۴۸ و ۹۸ صدم درصد جمعیت گروه هدف در شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز دُز سوم واکسن کووید۱۹ را دریافت کرده اند.

 
مسوول ارشد حوزه سلامت فارس در این نشست اعلام کرد: از زمان اعلام شده تا کنون، ۳ هزار و ۲۴۲ نفر جمعیت گروه هدف در شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز دُز چهارم واکسن کووید۱۹ را دریافت کرده اند.

اعلام آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در فارس

این مقام مسوول در حوزه سلامت فارس در ادامه با اعلام آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در فارس اعلام کرد: هم اکنون شهرستان های رستم، سپیدان، ممسنی، خرم بید، بوانات، سرچهان، پاسارگاد، ارسنجان، بختگان، زرقان، بیضاء، کوه چنار، خرامه، سروستان، کوار، خفر، فراشبند، مُهر، خنج، اوز و گراش در وضعیت زرد و بقیه شهرستان ها از جمله شیراز، در وضعیت آبی قرار دارند.

 سید وحید حسینی ضمن ارزیابی آمار ابتلا در مناطق مختلف استان، موارد مرگ و میر، وضعیت آمار افراد بستری و بهبودیافته و روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک به ابتلا در مراکز درمانی؛ به پیگیری آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس، پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس پرداخت.


دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست ضمن اعلام گزارشی از آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس؛ به بررسی شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان، راهکارهای مدیریت منابع در معاونت های مختلف دانشگاه و همچنین آمار انجام واکسیناسیون به ویژه دز چهارم در استان طی روز گذشته پرداختند.

پانصد و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز شنبه، سی و یکم اردیبهشت ۱۴۰۱، در سالن جلسات معاونت بهداشت دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.


















 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۵۰۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما