۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در فارس

پایبندی مردم به رعایت شیوه نامه های بهداشتی
تاریخ انتشارشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ با اعلام آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در فارس، گفت: هم اکنون ۱۶ شهرستان استان در وضعیت آبی و دیگر شهرستان ها در وضعیت زرد است.
آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در فارس
به گزارش حافظ خبر، سید وحید حسینی با اعلام آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در فارس، بیان کرد: هم اکنون شهرستان های شیراز، آباده، اقلید، مرودشت، سپیدان، کوار، کازرون، فیروزآباد، قیروکارزین، استهبان، نی ریز، داراب، زرین دشت، لامرد، فسا و جهرم در وضعیت آبی و سایر شهرستان های در وضعیت زرد قرار دارند، اما وضعیت به وجود آمده، نشانگر پایان کرونا نیست.

وی استمرار وضعیت مطلوب کرونایی در استان را نیازمند رعایت شیوه نامه بهداشتی در برابر این بیماری از سوی مردم دانست و بر تداوم پایبندی آن تاکید کرد و ادامه داد: واکسیناسیون در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برابر کروناویروس می تواند از ابتلا به این بیماری پیشگیری و سرایت پذیری آن را در بین افراد جامعه کاهش داده و سطح ایمنی عمومی در برابر این بیماری را ارتقا بخشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شناسایی موارد جدید ابتلا به کروناویروس و بستری برخی از بیماران در بیمارستان های استان را نشانگر چرخش این ویروس در بین افراد جامعه دانست و اظهار کرد: هرگونه سهل انگاری، بی توجهی در برابر کروناویروس، بر سرعت انتشار این بیماری می افزاید.

دکتر «سید وحید حسینی» با دعوت از افرادی که تاکنون برای انجام واکسیناسوین علیه کروناویروس اقدام نکرده اند برای مراجعه هر چه سریع تر به مراکز انجام واکسیناسیون در سطح استان تاکید کرد: ایمنی عمومی جامعه در برابر کروناویروس، مستلزم تزریق واکسن علیه این بیماری و رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

وی همچنین در این نشست نحوه خدمت رسانی به بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان، میزان مشارکت در برنامه واکسیناسیون، آخرین وضعیت ابتلا در مناطق مختلف استان، نحوه فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ و انجام تست های سریع و آخرین اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

 
پایش میزان اشغال تخت های بیمارستانی، وضعیت دارویی و تجهیزات و ملزومات پزشکی در سطح استان، دیگر محورهای مورد بررسی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست امروز این ستاد بود.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز گزارش هایی پیرامون آخرین اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، فرآیند انجام واکسیناسیون در مناطق مختلف استان، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه و وضعیت ابتلا در شهرستان های استان ارائه کردند.

پانصد و دهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز شنبه، هفتم خرداد ۱۴۰۱، در دفتر معاونت بهداشت دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۵۵۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما