۰
plusresetminus
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس:

برگزاری بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه ویژه ایام ارتحال امام (ره) در فارس

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۹
حجت الاسلام ملک مکان  امروز ۱۱خرداد در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد از اجرایی  بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه ویژه ایام ارتحال امام (ره) در فارس خبر داد و گفت :  در مجموع بیش از ۲ هزار برنامه به اجرا خواهد رسید.
برگزاری بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه ویژه ایام ارتحال امام (ره) در فارس
به گزارش حافظ خبر،  حجت الاسلام «حسین ملک مکان»،ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز ارتحال امام (ره) و قیام 15 خرداد 1342، گفت: قیام 15 خرداد پیوند دهنده مردم با انقلاب بود.
 
قائم مقام ستاد ارتحال حضرت امام (ره) در استان فارس با تبریک فرارسیدن ایام دهه کرامت، هم گفت: این دهه که با میلاد حضرت معصومه (س)، بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) و امام رضا (ع) همراه است که لازم است این دهه مورد توجه قرار گیرد و با توجه به تقارن این ایام با ایام ارتحال امام (ره) برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است و در تمامی مساجد، حسینیه ها و تکایا، شب جمعه و روز جمعه دعای کمیل و دعای ندبه قرائت می شود.
 
وی با اشاره به اینکه برپایی مراسم ویژه هنرمندان استان با بهره گیری از شاعران انقلابی تحت عنوان شب شعر با محوریت ارتحال امام (ره) توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، تاکید کرد: نمایشگاه کتاب از آثار حضرت امام (ره) توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تخفیف 40 درصد برپا می کند.
 
قائم مقام ستاد ارتحال حضرت امام (ره) در استان فارس با اشاره به اینکه برنامه متعددی در کل کشور برنامه های متعددی پیش بینی می شود و 2 سال به خاطر کرونا برنامه ها به صورت متفاوتی انجام شد، افزود: برنامه کشوری در حرم مطهر امام راحل (ره) شب 13 خرداد با سخنرانی رئیس جمهوری انجام می شود.
 
وی اظهار کرد: مراسم رحلت امام راحل (ره) در روز 14 خرداد با سخنرانی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برگزار می شود و در ساعتی که زمان سخنرانی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است هیچ برنامه های در سطح شهرستان ها برگزار نمی شود تا مردم از سخنرانی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بهره مند شوند.
 
حجت الاسلام ملک مکان با یادآوری این مطلب که امسال حضور در مرقد امام (ره) از استان ها دیگر انجام نمی شود و تنها از استان های مجاور تهران به صورت مردمی حضور می یابند، افزود: برنامه اصلی مراسم ارتحال حضرت امام (ره) در روز 14 خرداد ساعت 17 و 30 دقیقه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می شود و با سخنرانی حجت الاسلام «قاضی عسکر»، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همراه است.
 
قائم مقام ستاد ارتحال حضرت امام (ره) در استان فارس با تاکید بر اینکه در تمامی شهرستان ها و شهرهای استان و در پایگاه های نماز جمعه هر کدام حداقل یک برنامه و یک بزرگداشت به همین مناسبت برگزار می شود که 76 نقطه در استان فارس هستند، افزود: تبیین آرمان های حضرت امام راحل (ره) و تبیین دستاوردهای نظام اسلامی از جمله اهداف این برنامه هاست و برای برگزاری مراسم سی و سومین سال رحلت امام خمینی (ره) چندین کمیته برپا شده است.
 
وی با اشاره به اینکه مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان همایش «ولایت فقیه، استمرار راه انبیا (ع)» را در این ایام برپا می کند، افزود: در این برنامه آرا، اندیشه و سیره زندگی حضرت امام (ره) تبیین شود.
 
حجت الاسلام ملک مکان با اشاره به اینکه توجه به ولایت و زعامت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بعد از امام راحل (ره) یکی از تصمیم های مهم، سرنوشت ساز و اثرگذار مجلس وقت خبرگان رهبری بود، تاکید کرد: اندیشه ها و تفکر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باید تبیین شود و چرا که از سوی مجلس وقت خبرگان رهبری فردی لایق، شایسته، مدیری توانمند، ادامه دهنده راه امام (ره) انتخاب شد و ایشان با تیزبینی و بصیرت کشتی انقلاب را امواج پرتلاطم راهبری کردند و در حال ادامه راه امام (ره) هستند.
 
قائم مقام ستاد ارتحال حضرت امام (ره) در استان فارس با اشاره به اینکه بیش از 200 عنوان برنامه ویژه ایام ارتحال امام (ره) در فارس اجرا می شود که در مجموع بیش از 2 هزار برنامه به اجرا خواهد رسید، افزود: یکی از خواسته و اهداف امام (ره) توجه به محرومین بود و در این راستا بسته های معیشتی با رعایت کرامت انسانی بین محرومین توزیع می شود.
 
وی با اشاره به حادثه تاسف بار آبادان هم گفت: برای اعلام همدردی با مردم عزیز آبادان و خوزستان مراسمی پیش بینی شده است که ساعت 17 و 30 دقیقه با حضور اقشار مختلف مردم و خوزستانی های مقیم فارس در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می شود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۵۹۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما