۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

افتتاح پروژه سلامت در بخش فورگ، از توابع شهرستان داراب

با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۱
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در آئین افتتاح پروژه جدید سلامت در بخش فورگ از توابع شهرستان داراب، از تلاش جهادی برای ورود این خدمت جدید به عرصه سلامت شهرستان داراب، قدردانی کرد.
افتتاح پروژه سلامت در بخش فورگ، از توابع شهرستان داراب
به گزارش حافظ خبر، عبدالعلی کریمی در این آئین که همزمان با آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) انجام شد، فارس را در حوزه خیرین سلامت، سرآمد کشور معرفی کرد که خیرین این حوزه بیشترین مشارکت را با مجموعه بهداشت و درمان دارند.

 وی با تقدیر از اقدامات دولت سیزدهم و مجموعه سلامت کشور و استان در بحران کرونا افزود: در بحران کرونا شاهد اوج این خدمات و تلاش مدافعان سلامت برای مدیریت این بحران بودیم که یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت را گرامی می داریم.

کریمی با اشاره به تلاش های بسیاری که برای ارتقای سلامت در استان فارس در حال انجام است، ادامه داد: با توجه به فاصله مسافتی بخش فورگ با شهرستان داراب، راه اندازی این خدمت جدید یکی از نیازهای مردم این بخش بود که با تلاش جهادی، انجام شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با بیان اینکه استان فارس با دارا بودن پنج دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی، در حوزه سلامت کشور می درخشد، این گستردگی را نیازمند نگاه ویژه به حوزه سلامت فارس دانست.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به «شهر سلامت» به عنوان یکی از پروژه های مهم این حوزه در استان اشاره کرد که نقش موثری در توسعه توریسم سلامت فارس ایفا می کند و نیاز است در راه اندازی آن تسریع شود.

ارتقای خدمات حوزه سلامت، مسوولیتی همگانی است

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین با بیان اینکه با تلاش های انجام شده، امروز شاهد ارائه خدمتی دیگر به مردم بخش فورگ هستیم، از مشارکت خیرین قدردانی کرده و ابراز امیدواری کرد همکاری و همراهی خیرین در مسیر ارتقای سلامت مردم، استمرار داشته باشد.

محمدجواد عسکری با اشاره به اهمیت بالای موضوع بهداشت و درمان مردم، بر ضرورت تلاش در این زمینه تاکید کرده و آن را مسوولیتی همگانی خواند.

وی ضمن قدردانی از تلاش دانشگاه علوم پزشکی شیراز و شبکه بهداشت و درمان شهرستان داراب در افتتاح این خدمت سلامت، این اقدام را گام موثری در کاهش اعزام بیماران به شهرستان داراب و کاهش بار مراجعه به بیمارستان شهرستان و تسریع در روند ارایه خدمات درمانی به بیماران و مصدومان عنوان کرد.

توسعه خانه های بهداشت، تامین آمبولانس و تجهیز این مرکز برای ارتقای سطح بهداشت و درمان مردم از دیگر تاکیدات نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی بود که خواستار نگاه ویژه وزارت بهداشت به این امر شد.

فرماندار ویژه شهرستان داراب نیز با ابراز خرسندی از افزوده شدن این خدمت جدید سلامت به مجموعه بهداشت و درمان داراب و بخش فورگ گفت: با توجه با حادثه خیز بودن این محور ارتباطی، این مهم گام موثری برای تسریع در ارایه خدمت به بیماران و مصدومان است.

فرهاد سعدی در ادامه مهم ترین نیازمندی های شهرستان داراب را در حوزه بهداشت و درمان بیان کرد.

این آئین با حضور بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمود نجابت مشاورعالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز،  امیر ساکی مدیرکل دفتر منابع توسعه فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مسوولان شهرستانی برگزار شد.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۶۰۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما