۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

بررسی وضعیت بناهای دارای نقص ایمنی در شیراز

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۰
وضعیت بناهای دارای نقص ایمنی در شیراز مورد بررسی قرار میگیرد.
بررسی وضعیت بناهای دارای نقص ایمنی در شیراز
به گزارش حافظ خبر، سيد احسان اصنافی در جلسه بررسی وضعیت بناهای دارای نقص ایمنی در شیراز كه با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس، معاون دادستان، عضو شورای اسلامی شهر و مدیران شهری شیراز برگزار شد، بيان كرد: در حوزه نظارت بر ساخت‌وساز شهری متوليانی از جمله؛ مسكن و شهرسازی، دفتر فنی و سازمان نظام مهندسی به ويژه در ساخت‌وسازهای دولتی ورود می‌كنند. 

شهردار شیراز تطبیق کیفیت ساختمان‌هایی كه ساخته می‌شود با استاندارد بهره‌برداری و ايمنی را از الزامات قانونی ذکر و عنوان کرد: شهرداری براساس ضوابط موجود، سازه و تاسيسات ساختمانی که قرار است ساخته شود را مورد بررسی قرار می‌دهد و با ارائه مستندات فنی ساخت و ساز زير نظر مهندس ناظر آغاز می‌شود؛ سازمان نظام مهندسی و مسكن و شهرسازی و همچنین شهرداری به عنوان ناظر عالی در این باره ورود می‌كنند.

اصنافی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در شهر شاهد وجود ساختمان‌‌هاو پروژه‌های بزرگ هستیم که به بهره‌برداری رسیده‌اند اما طی سال‌های متوالی به آنها تذكراتی داده شده كه به نتيجه نرسيده است.

شهردار شیراز معتقد است که اين مهم به ضعفی برمی‌گردد كه در قانون نظام صنفی وجود دارد كه اجازه داده شده تا پروانه صنفی را براساس پروانه ساختمانی صادر‌ كنند نه پايان كار ساختمانی!

اصنافی به پروژه‌های قديمی نيز اشاره کرد که بعضی از آن‌ها در حال بهره‌برداری و برخی هم از قدمت زیادی برخوردارند، عنوان کرد: این قبیل ساختمان‌ها هم با معضل استاندارد و سيستم ايمنی آتش‌نشانی مواجه هستند.

او اظهار کرد: با تلاش سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز ساختمان‌های در حال بهره‌برداری شناسایی شده و نواقص ايمنی را هم به آنها اعلام كرده‌اند اما در تعدادی از آنها همكاری مطلوبی صورت نگرفته است.

اصنافی اعلام کرد: طی مكاتبه‌ای به شهرداران مناطق، خواستار گزارش ساختمان‌هايی كه فاقد پایان كار هستند يا قدمت زيادی دارند، شده‌ایم.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۶۱۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما