۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

ثبت ۱۳ حادثه ویژه با ۹۰ مصدوم و فوتی در فارس

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۲
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از خدمت رسانی امدادگران این مرکز به مصدومان ۱۳ حادثه ترافیکی ویژه در فارس طی ایام تعطیلات اخیر خبر داد که ۹۰ مصدوم و فوتی به همراه داشته است.
ثبت ۱۳ حادثه ویژه با ۹۰ مصدوم و فوتی در فارس
به گزارش حافظ خبر، محمد جواد مرادیان از بروز ۱۳ حادثه ترافیکی ویژه طی سه روز از تعطیلات اخیر خبر داد و افزود: از مجموع ۹۰ مصدوم این حوادث، هفت نفر جان خود را از دست داده، ۱۲ نفر در محل حادثه درمان شده و ۷۸ نفر نیز به بیمارستان انتقال داده شده اند.

وی با بیان اینکه علت اغلب این حوادث، تخطی از سرعت مطمئنه بوده است، در مورد حوادث ویژه توضیح داد: هر حادثه ای که پنج نفر یا بیشتر، کشته و مصدوم در پی داشته باشد در دسته حوادث ویژه قرار می گیرد.

رییس‌‌‌ اورژانس فارس با توصیه به شاهدان سوانح ترافیکی گفت: بهتر است افرادی که شاهد یک تصادف هستند، در درجه اول جاده را اشغال نکنند و راه ها را باز بگذارند تا نیروهای امدادی بتوانند هر چه سریع تر بر بالین بیمار حاضر شوند.

اگوی با اشاره به اهمیت تسریع در تماس حاضران در صحنه تصادف با مرکز اورژانس و گزارش حادثه، اظهار کرد: در مورد افرادی غیر از پزشک، پرستار و یا تکنسین فوریت‌های پزشکی، مهم ترین توصیه اطلاع رسانی سریع و کمک به حضور امدادگران اورژانس در محل حادثه است.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۶۲۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما