۰
plusresetminus
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس:

همبستگی دستگاههای متولی و نظارت بر ساماندهی واسطه گران، شاه کلید موفقیت در گردشگری سلامت

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۳
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس از تشکیل شورای تخصصی گردشگری سلامت استان با حضور نمایندگان نهادهای استانی مرتبط و تعیین کننده جهت تسریع در پیشبرد اهداف متعالی حوزه توریسم سلامت استان خبر داد.
همبستگی دستگاههای متولی و نظارت بر ساماندهی واسطه گران، شاه کلید موفقیت در گردشگری سلامت
به گزارش حافظ خبر، محمد فرخ زاده معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری در جلسه شورای تخصصی گردشگری سلامت استان گفت: آگاهی بخشی و ارتقاء سواد در حوزه های مختلف گردشگری و زیارت برای عموم جامعه در تمامی زوایا، اهداف و برنامه های راهبردی و کلان را در پی خواهد داشت و لذا ضروری است نخست این مسئله خطیر و زیربنایی در اولویت سیاست گذاری بخش گردشگری قرار گیرد.
 
 فرخ زاده با بیان اینکه در حوزه گردشگری سلامت اقدامات و فعالیت‌های مناسبی در حال اجراست، افزود: با اعلام آمادگی منطقه ویژه اقتصادی، اتاق بازرگانی، سازمان همیاری شهرداری و شهر سلامت با مجوز میراث فرهنگی و علوم پزشکی کنسرسیومی با موضوع گردشگری سلامت ایجاد و دستاوردهای قابل توجهی را در آینده شاهد خواهیم بود.
 
وی اضافه کرد: شرکت های تسهیل گر دارای مجوز از دانشگاه علوم پزشکی تا دو هفته آینده نسبت به اخذ مجوزات بند ب آژانس های گردشگری از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدام نموده و اداره کل میراث موظف است نسبت به تسهیل اخذ مجوزات، اقدامات لازم را انجام دهد. 
 
معاون استاندار برندسازی توریسم سلامت از طریق تبلیغات و اطلاع رسانی را بسیار مهم و حیاتی دانست و افزود: با کسب اطلاعات، آمار و ارقام دقیق از وضعیت گردشگران سلامت در سطح ملی و بین المللی می توان با برنامه ریزی منسجم تر و ایجاد انجمن حرفه ای سلامت در زمینه توسعه توریسم سلامت قدم های محکم و نقش تعیین کننده در تصاحب بازارهای منطقه ای ایفا کرد.
 
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری، تقویت و گسترش صنعت گردشگری سلامت در استان را مستلزم فراخوان جدید بیمارستان و درمانگاه‌های ایجاد شده در استان با استانداردهای لازم دانست و خاطر نشان کرد: جهت حفظ اعتبار نظام پزشکی که سالها برای آن زحمت کشیده شده است مقتضی است همایشی با محوریت اتاق بازرگانی و دانشگاه علوم پزشکی جهت استاندارد سازی بیمارستان های پذیرنده سلامت (ipd) برگزار شود و به بیمارستان های ممتاز این حوزه لوح تقدیر و تندیس هایی جهت تشویق سایر مراکز درمانی اهدا میشود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۶۲۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما