۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

ثبت بیست و ششمین روز متوالی بدون فوتی کرونا در فارس

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۷
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز چهارشنبه، هجدهم خرداد ۱۴۰۱، اعلام کرد.
ثبت بیست و ششمین روز متوالی بدون فوتی کرونا در فارس
به گزارش حافظ خبر، به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در این اطلاعیه آمده است:

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۱۵۲ هزار و ۸۵۵ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۲۸ هزار و ۸۶۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۶۳ هزار و ۹۱۰ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۷ هزار و ۸۱۰ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۸۸ هزار و ۹۴۵ مورد تست سریع انجام شده و ۱۱۱ هزار و ۵۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۱۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۷۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت نشده و مجموع جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۳۶ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۲۰ هزار و ۶۹۹ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و ۸۶ هزار و ۳۱۶ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۱۹ هزار و پانزده دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۲۵ هزار و ۳۵۱ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۴۱ هزار و ۹۵۰ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۶۲۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما