۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

بالغ‌بر ٣٠٠ ميليارد تومان طی چهار ماه گذشته در فاز نخست خط ۲ مترو شیراز هزینه شده است

تاریخ انتشارشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۰
شهردار شيراز گفت: ازنظر ريالی رقمی بالغ‌بر ٣٠٠ ميليارد تومان از ٢٥ بهمن‌ماه سال گذشته تا امروز ٢١ خردادماه در فاز نخست خط ۲ مترو شيراز هزينه شده است.
بالغ‌بر ٣٠٠ ميليارد تومان طی چهار ماه گذشته در فاز نخست خط ۲ مترو شیراز هزینه شده است
به گزارش حافظ خبر، سيد احسان اصنافی در آيين آغاز عمليات سازه ايستگاه آزادی و پایان حفاری مکانیزه تونل‌های فاز یک خط ۲ مترو شیراز که همزمان با ميلاد امام رضا(ع) و با حضور فرماندار شهرستان شیراز، رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر شیراز، مدیران و فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران شهرداری و اصحاب رسانه برگزار شد، با اشاره به پايان عمليات حفاری مكانيزه تونل‌های فاز یک خط ٢ متروی این کلانشهر از زحمات شبانه‌روزی مجموعه قطار شهری و قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) به‌عنوان پيمانكار پروژه تقدير كرد.

وی با بيان اينكه بنای خود را بر اين گذاشته كه رويدادهای مترويی را مستمر رصد كنيم، عنوان كرد: پس از رونمایی ايستگاه قهرمانان و آغاز تست گرم خط ۲ به طول ۵ کیلومتر در بهمن‌ماه سال گذشته، ساير ايستگاه‌های فاز يك خط دو از پيشرفت فيزيكی خوبی برخوردار بوده‌اند.

شهردار کلان‌شهر شیراز ادامه داد: از آن بازه زمانی تاكنون، سازه ايستگاه دولت تكميل و روكش آسفالت در خيان عادل‌آباد انجام شد و مسيری كه سال‌ها مسدود بود، باز شد، در ايستگاه های رحمت و استقلال نيز با تغييرات خوبی مواجه شديم.

اصنافی ابراز اميدواری كرد: با افتتاح سه ايستگاه قهرمانان، اميركبير و امام حسين(ع) تا پايان امسال، بتوانيم ايستگاه استقلال را با فاصله دوماهه به اين ايستگاه‌ها نزديك كنيم.

وی عنوان كرد: عملیات حفاری طبقه زيرين ايستگاه امام حسين(ع) كه ايستگاه تبادلی خط ۲ محسوب می‌شود نيز رو به اتمام است و سازه آن در دستور كار قرار دارد.

به گفته مدیر ارشد شهری شيراز؛ ازنظر ريالی رقمی بالغ‌بر ٣٠٠ ميليارد تومان از ٢٥ بهمن‌ماه سال گذشته تا امروز ٢١ خردادماه در فاز نخست خط ۲ مترو شيراز هزينه شده است.

شهردار شیراز اضافه كرد: عمليات حفاری تونل غربی خط ۲ مترو، که در قبل از ايستگاه امام حسين(ع) متوقف‌شده بود با همت مجموعه قطار شهری، انجام شد و امروز با ورود دستگاه تی‌بی‌ام به ايستگاه آزادی، عمليات حفاری قطعه اول خط دو پايان يافت.

وی ادامه داد: برای ایستگاه آزادی نيز به دليل موقعيت قرارگیری در محدوده پارک آزادی، تمهیدات خاصی انديشيده شده که کمترین آسيب به فضای سبز برسد و همچنين تلاش شده تا کمترین تأسیسات و اتاق‌های خدماتی در راستای كاهش خطرات محيطی به‌کاربرده شود.

به گفته شهردار شیراز، ادامه مسير خط ۲ از ایستگاه آزادی تا کلبه مصوب شده اما با توجه به بافت‌های جمعيتی در قسمت شرقی شيراز، گزینه‌هایی چون ايستگاه تقاطع فضیلت-ابونصر و ايستگاه تقاطع سرداران -ابونصر در دست بررسی مشاور قرار دارد.

اصنافی ابراز امیدواری کرد:  به‌زودی شاهد آغاز فاز ۲ از ضلع شرقی به سمت ايستگاه آزادی باشيم.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۶۵۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما