۰
plusresetminus
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس:

افزایش ۲۵۰ و ۵۵۰ درصدی جذب گردشگر سلامت خارجی در دو ماه نخست ۱۴۰۱

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۱
به اعتقاد معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، اهتمام و همکاری بین دستگاهی باعث رشد۲۵۰ و ۵۵۰ درصدی جذب گردشگر سلامت خارجی در فروردین و اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ نسبت به زمان مشابه در سال ۱۴۰۰ بوده که رکوردی کم سابقه در نوع خود محسوب می‌شود.
افزایش ۲۵۰ و ۵۵۰ درصدی جذب گردشگر سلامت خارجی در دو ماه نخست ۱۴۰۱
به گزارش حافظ خبر، محمد فرخ زاده با اشاره به اینکه گردشگری سلامت یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم حوزه گردشگری استان فارس است، توجه به این موضوع را بسیار مهم دانست.
  
معاون استاندار فارس بیان کرد: در سه ماه گذشته طی جلسات مستمر و بازدیدهای میدانی اقداماتی از جمله فراخوان تسهیل‌گران، استاندارد سازی هزینه عمل‌های جراحی شایع، هماهنگی‌های فرودگاهی، راه اندازی هیئت اجرایی و انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت، فراخوان پذیرش بیمارستان‌های دارای استاندارد، هماهنگی‌های بین دستگاهی، تهیه بسته‌های آموزشی و...پیگیری و آماده سازی شده و در حال اجرا است.

به اعتقاد فرخ زاده نتیجه این اهتمام و همکاری بین دستگاهی باعث رشد۲۵۰ و ۵۵۰ درصدی گردشگری سلامت خارجی در فروردین و اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ نسبت به زمان مشابه در سال ۱۴۰۰ بوده که رکوردی کم سابقه در نوع خود محسوب می‌شود.
 
وی گفت: بررسی وضعیت گردشگری سلامت در کشورهای ترکیه و هند و شهر مشهد به عنوان الگوهای موفق توسعه این بخش از صنعت گردشگری اظهار کرد: در کشور ترکیه تعداد پذیرش گردشگران سلامت در سال ۲۰۱۸ ، ۸۵۰ هزار نفر و تعداد پذیرش گردشگران سلامت در سال ۲۰۲۱، ۷۱۸ هزار نفر بوده است.
 
معاون استاندار فارس با بیان اینکه کشور ترکیه ۴۸ بیمارستان دارای مجوز گردشگری سلامت و اعتباربخشی جی سی ای آمریکا است افزود: بیشترین مراجعین حوزه گردشگری سلامت به ترتیب از کشورهای عراق، لیبی، آذربایجان، اوکراین، روسیه،عربستان،کویت، قطر، آمریکا، کانادا، هلند، ایتالیا و فرانسه به ترکیه مراجعه می‌کنند.
 
معاون استاندار فارس در ادامه یادآور شد: بیشترین خدمات درمانی ترکیه به توریست‌های حوزه گردشگری مربوط به اعمال جراحی زیبایی و کاشت مو،جراحی سرطان و رادیوتراپی، جراحی چشم، جراحی قلب و عروق، پیوند اعضا، جراحی زنان و ناباروری است.
 
فرخ‌زاده درباره وضعیت کشور هند در گردشگری سلامت نیز بیان کرد: 
تعداد پذیرش گردشگران سلامت در سال ۲۰۱۸ در این کشور ۵۰۰ هزار نفر و در سال ۲۰۲۱، ۷۰۰ هزار نفر بوده است.
 
وی خاطرنشان کرد: کشور هند ۳۹ بیمارستان دارای مجوز گردشگری سلامت دارد و بیشترین مراجعین از کشورهای عمان و حوزه خلیج فارس و کشورهای آفریقایی به هند سفر می‌کنند.
 
معاون گردشگری استانداری فارس اظهار کرد: بیشترین خدمات درمانی که هند در حوزه گردشگری سلامت ارائه می‌دهد مربوط به اعمال جراحی زیبایی و کاشت مو، جراحی قلب، پیوند اعضا، تعویض مفصل، جراحی ستون فقرات و درمان با سلولهای بنیادی است.

فرخ‌زاده با اشاره به اینکه شهر مشهد یکی از شهرهای گردشگر پذیر در حوزه توریسم سلامت داخلی است با نگاهی به آمار ها در این خصوص گفت: تعداد پذیرش گردشگران سلامت در سال ۱۴۰۰ در شهر مشهد ۲۴ هزار نفر بوده است.

وی عنوان کرد: شهر مشهد ۳۰ مرکز درمانی دارای مجوز گردشگری سلامت دارد که از این تعداد ۸ بیمارستان دولتی و سایرین خصوصی هستند.
 
معاون استاندار فارس با بیان اینکه تعداد ۱۰۰ شرکت تسهیلگر و دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز در شهر مشهد فعال هستند افزود: این شهر در سال ۱۴۰۰ نسبت به ساماندهی واسطه‌ها و شناسنامه دار کردن آنها اقدام نموده است.
 
به گفته فرخ زاده آمارها نشان می‌دهد تعداد پذیرش بیماران خارجی در سال ۱۴۰۰ در شیراز در بخش بستری ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار و در بخش سرپایی بصورت حدودا پنج هزار بیمار بوده است.

وی افزود: تعداد پذیرش بیمار خارجی در فروردین ۱۴۰۰ در شیراز ۱۴۸ بیمار و در فروردین ۱۴۰۱، ۳۷۵ بیمار بوده که افزایش ۲۵۰ درصدی داشته است.
 
به گفته او تعداد پذیرش بیمار خارجی در اردیبهشت ۱۴۰۰ نیز ۱۸۳ بیمار و در اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰۰۳ بیمار بوده که افزایشی ۵۵۰ درصدی را تجربه کرده است.
 
معاون گردشگری استانداری فارس همچنین تعداد شرکتهای تسهیلگر و دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز را ۵۷ شرکت و تعداد مراکز درمانی دارای مجوز گردشگری سلامت را ۹ مرکز دانست که همگی خصوصی هستند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۶۵۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما