۰
plusresetminus
معاون اجرایی رییس جمهور:

بررسی طرح ریلی شیراز- بوشهر با دستور رییس جمهور

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۹
معاون اجرایی رییس جمهور گفت: طرح ریلی شیراز - بوشهر با دستور رئیس جمهور توسط معاون اول به طور ویژه بررسی می‌شود.
بررسی طرح ریلی شیراز- بوشهر با دستور رییس جمهور
به گزارش حافظ خبر، سید صولت مرتضوی در حاشیه نشست پیگیری مصوبات استانی به خبرنگاران گفت:  تعهدات دولت از منابع عمومی در سال گذشته بیش از ١٠٠ درصد محقق شده است.

مرتضوی اضافه کرد: امروز در بازدید از آزاد راه شیراز به اصفهان که یکی از مفاخرراه سازی است مقرر شد با تامین منابع مالی تا پایان سال افتتاح شود که منابع آن از چند محل شامل منابع عمومی، منابع بخش خصوصی ومنابع وزارت راه تامین اعتبار شود.

وی افزود: طرح های دیگری امروز در بخش عمرانی و بهداشتی، آموزش و پرورش و نیرو بررسی و عمده تعهدات دولت تامین شده استکه بخشی از آن طی امسال محقق خواهد شد.

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: روند پیشرفت ریالی و فیزیکی طرح های این استان بررسی شده است و امیدوارم بخشی از نیاز های این استان که در سفر اول استانی پیش بینی نشده است در سفر دوم در نظر گرفته شود.

مرتضوی درباره  طرح ریلی شیراز- بوشهر گفت: اعتبارات تخصیص یافته برای طرح شیراز- بوشهر کافی نیست بر این اساس رییس جمهور دستور داد تا معاون اول آیت الله رییسی به طور ویژه این موضوع را بررسی کند.  قرار است در تهران طرح راه آهن از سوی شیراز به بوشهر و بالعکس بررسی شود.

«سید صولت مرتضوی» معاون اجرایی رئیس جمهور امروز برای نظارت بر روند پیگیری مصوبات به استان فارس سفر کرد.  

معاون اجرایی رئیسی هم طی امسال برای پیگیری و نظارت میدانی بر پیشرفت و تحقق مصوبات و دستورات رئیس جمهور، تاکنون به استان‌های خوزستان، زاهدان، سمنان، یزد، خراسان جنوبی سفر کرده است که هفته گذشته در دومین سفرش به استان خوزستان برای طرح توسعه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر و همچنین بازدید از حادثه متروپل به آبادان سفر کرده بود.   

رئیس‌جمهور ۲۲ مهرماه سال ۱۴۰۰ به استان فارس سفر و در پایان هفتمین سفر استانی اعلام شده بود که در این سفر، یکصد مصوبه با حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای گره‌گشایی از مسایل استان فارس و شتاب بخشی به طرح‌های اولویت‌دار و پروژه‌های نیمه تمام این استان اختصاص یافته است.

این یکصد مصوبه شامل ۲۵ مصوبه در حوزه راه و شهرسازی، ۶ مصوبه در حوزه جهاد کشاورزی، ۱۳ مصوبه در حوزه وزارت نیرو، ۹ مصوبه در حوزه وزارت نفت و ۱۲ مصوبه در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

رئیسی در طول ۹ ماه اخیر به ۲۴ استان‌ کشور شامل خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان‌ جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اردبیل، سمنان، زنجان، لرستان، یزد، قم، هرمزگان، گیلان، گلستان، مازندران، خراسان‌ رضوی، البرز، قزوین، آذربایجان غربی و شرقی و تهران سفر کرده است.

استان‌های کرمانشاه، اصفهان، بوشهر، خراسان شمالی، کردستان، کرمان و مرکزی مقصد سفرهای بعدی رئیس جمهور است.

معاون اجرایی رئیسی هم طی امسال برای پیگیری و نظارت میدانی بر پیشرفت و تحقق مصوبات و دستورات رئیس جمهور، تاکنون به استان‌های خوزستان، زاهدان، سمنان، یزد و خراسان جنوبی سفر کرده است که هفته گذشته در دومین سفرش به استان خوزستان برای طرح توسعه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر و همچنین بازدید از حادثه متروپل به آبادان سفر کرده بود.   

معاون اجرایی رئیس جمهور پیش تر اعلام کرده بود که تاکنون مصوبات ١٧ استان قطعی و ابلاغ و پیش‌بینی‌های لازم برای ابلاغ اعتبارات ۱۰ استان دیگر هم انجام شده است که بعد از عبور از تأمین منابع برای هدفمندی به پروژه‌های عمرانی تخصیص داده می‌شود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۶۸۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما