۰
plusresetminus

رونمایی از 3 کتاب کودک در قالب بسته‌های یادگیری و تربیت سفرهای کودکانه

تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۷
احمدرضا نداف، مدیرگروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این آیین گفت: برجسته‌ترین ویژگی این بسته، نوآوری و آفرینش‌های نو همراه با گیرایی بسیار در راستای نهادینه‌سازی و فرهنگ‌سازی دینی برای کودکان است که تا کنون کمتر بدان پرداخته شده است.
رونمایی از 3 کتاب کودک در قالب بسته‌های یادگیری و تربیت سفرهای کودکانه/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
رونمایی از 3 کتاب کودک در قالب بسته‌های یادگیری و تربیت سفرهای کودکانه/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
به گزارش حافظ خبر؛ آیین رونمایی از بسته‌های یادگیری و تربیت سفرهای کودکانه با حضور احمدرضا نداف، مدیرگروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، سیده مریم حسینی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز، تنی چند از مسئولان اداره کل آموزش و پرورش فارس، نویسنده و همکاران وی در تالار گفتگوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.
هر بسته یادگیری و تربیت سفرهای کودکانه دارای 4 جلد کتاب کار و فعالیت، 4 جلد قصه و تفکر (قصه‌های نمایشی، ویژه مربی – کودک) و یک جلد کتاب زبان‌آموزی برای کودکان پیش‌دبستانی است. این بسته‌ها به کوشش مرضیه نوذری با نظارت علمی مریم اسفندیاری، ساره جوشن، محمدرضا دست‌آموز، رحیم کامیاب، صمد ساعی‌منش، راضیه وجدان حقیقی و مهرنوش سادات فرش‌نشانی با تصویرگری زهره سادات و زهرا سادات طباطبایی و صفحه‌آرایی ناصر حسنی، کاری از مؤسسه فرهنگی رواق معرفت و انتشارات آکسایا، برای کودکان و مربی‌های کودک، به چاپ رسیده است.
احمدرضا نداف، مدیرگروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این آیین گفت: برجسته‌ترین ویژگی این بسته، نوآوری و آفرینش‌های نو همراه با گیرایی بسیار در راستای نهادینه‌سازی و فرهنگ‌سازی دینی برای کودکان است که تا کنون کمتر بدان پرداخته شده است.
نداف، ناهنجاری‌هایی که گاه از سوی بزرگ‌سالان، جوانان و نوجوانان دیده می‌شود را ره‌آورد پرورش نادرست در کودکی آن‌ها خواند و افزود: اگر در کودکی و نوجوانی، کسی به پرورش درست دست یافت، پیشامد همیشه درست زندگی کردن برای او، بسیار بیش از کسی است که به درستی پرورش نیافته است؛ که این خود نشان‌دهنده ارزش بسیار کتاب‌هایی است که امروز رونمایی شد.
سیده مریم حسینی، رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت مناطق کم‌برخوردار و عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین گفت: همانگونه که کودکان در خانه پاره تن خانواده هستند، پاره تن ایران و اسلام نیز هستند؛ پس باید برای پرورش آنان، به گونه‌ای کار شود تا در آینده، بتوانند سربلند و سرافراز باشند.
حسینی افزود: باید به سوی راهکارهایی برویم که با توانمندسازی ایده‌پردازی‌های‌شان، بتواند آنان را به نوآوری و شکوفایی برساند.
مرضیه نوذری، نویسنده این کتاب نیز گفت: دغدغه‌هایی که هنگام کار کردن در آموزشگاه‌ها برایم درست شده بود، مرا واداشت تا به سوی تدوین این بسته فرهنگی اندیشه‌ورز بروم.
نوذری این کتاب‌ها را از زبان دو شخصیت آلا و والا دانست و افزود: تلاش کرده‌ایم تا با بهره‌گیری از رویکرد تلفیقی، مفاهیم دینی و ارزشی را به کودکان بیاموزیم و مربی و خانواده را در پرورش بهتر کودکان یاری برسانیم.
گفتنی است این بسته فرهنگی، تأیید سازمان ملی تعلیم و تربیت وزارت آموزش و پرورش را نیز با خود دارد و از 20 ایده برتر این سازمان است.
عکاس : محمدمهدی اسدزاده
گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۵۷۹۴
برچسب ها :
شهرحافظ حافظ خبر حافظ نیوز حافظ‌خبر فرهنگی فرهنگ و هنر فرهنگ و ارشاد اسلامی کمیسیون فرهنگی فرهنگ و ادب کتاب معرفی کتاب بازار کتاب کتاب ها رونمایی کتاب بسته‌های یادگیری و تربیت سفرهای کودکانه کودکان کودک احمدرضا نداف قرآن کریم قرآن مدیرگروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس مدیرگروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس سیده مریم حسینی شورای اسلامی شهر شیراز شورای اسلامی شهر شورای اسلامی شهرستان شیراز آموزش و پرورش آموزش وپرورش استان فارس آموزش و پرورش فارس نویسنده نویسنده‌ کتاب کار و فعالیت کتاب قصه و تفکر نمایش ادبیات نمایشی مربی کتاب زبان‌آموزی پیش‌دبستانی مرضیه نوذری مریم اسفندیاری ساره جوشن محمدرضا دست‌آموز رحیم کامیاب صمد ساعی‌منش راضیه وجدان حقیقی مهرنوش سادات فرش‌نشانی تصویرگری زهره سادات طباطبایی زهرا سادات طباطبایی صفحه‌آرایی ناصر حسنی مؤسسه فرهنگی رواق معرفت انتشارات آکسایا نوآوری و شکوفایی نو آوری خلاقیت آفرینش نهادینه‌سازی فرهنگ‌سازی آموزه های دینی هنرهای دینی دینی نواندیشی دینی بزرگ‌سالان ناهنجاری جوانان نوجوانان ره‌آورد پرورش کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت مناطق کم‌برخوردار کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شیراز خانواده خانواده متعالی ایران اسلام ایرانی استاد ایرانی ایرانی بیداری اسلامی کشورهای اسلامی کتب اسلامی اندیشه اسلامی اسلام اسلامی نماینده شیراز سربلند سربلندی سرافراز توانمندسازی تدوین بسته فرهنگی اندیشه‌ورزی رویکرد تلفیقی مفاهیم نظام ارزشی سازمان ملی تعلیم و تربیت وزارت آموزش و پرورش ایده ایده‌پرداز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما