۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

پایان انتظار چندین ساله مردم سعدی

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۶
درهم تنیدن داغی قیر با گرمای این روزهای تابستان شیراز نیز از تلاش شبانه‌روزی کارکنان و کارگران زحمتکش و خدوم شهرداری نکاسته است تا با آغاز فاز اول عملیات روکش آسفالت خیابان ۲۴ متری حاج عزت‌الله فهندژ سعدی، انتظار چندساله اهالی صبور به پایان و برگی از محرومیت این منطقه به خزان رود.
پایان انتظار چندین ساله مردم سعدی
به گزارش حافظ خبر، درهم تنیدن داغی قیر با گرمای این روزهای تابستان شیراز نیز از تلاش شبانه‌روزی کارکنان و کارگران زحمتکش و خدوم شهرداری نکاسته است تا با آغاز فاز اول عملیات روکش آسفالت خیابان ۲۴ متری حاج عزت‌الله فهندژ سعدی، انتظار چندساله اهالی صبور به پایان رسید.

بنابراین گزارش؛ برای جلوگیری از تخریب زیرسازی در حال انجام، عملیات روکش آسفالت پروژه نیز متناسب با پیشرفت پروژه، در چند فاز انجام خواهد شد.

باید گفت؛ وجود موانع و مشکلاتی همچون تأسیسات زیرزمینی آب، برق، گاز، فاضلاب، فیبر نوری و مخابرات و لزوم اجرا، جابه‌جایی و اصلاح آن‌ها و همچنین برچیدن تیر برق‌های قدیمی و لزوم هماهنگی با دیگر دستگاه‌های خدمات رسان کاری بود که اجرای پروژه فهندژ سعدی را با مشکلات و سختی‌هایی روبرو کرده بود.

با تلاش مجموعه شهرداری منطقه ۳ شیراز پس از رفع تمامی این مشکلات که سد راه پروژه بود، اجرا و جابه‌جایی تمامی تأسیسات ذکرشده در طول مسیر پروژه، هزینه بسیار زیادی برای شهرداری در پی داشته است، عملیات عمرانی این پروژه (نظیر جدول‌گذاری، کانیواگذاری و زیرسازی با قدرت هرچه تمام از سوی شهرداری منطقه در حال انجام است و امید است که ظرف یکی دو ماه آینده روکش آسفالت این خیابان نیز انجام شود.

قابل ذکر است؛ هزینه تملک مورد مسیر این پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان، جابجایی تأسیسات شامل برچیدن تیرهای قدیمی برق، مخابرات و جابجایی تأسیسات زیرزمینی شامل گاز، آب و مخابرات با مبلغ ۱۴ میلیارد تومان، آسفالت حدود شش میلیارد تومان، اجرای زیرسازی و جدول‌گذاری در حدود ۷.۵ میلیارد تومان، لوله‌گذاری بتنی طی سنوات گذشته شامل خرید لوله و اجرا در حدود هشت میلیارد تومان و در جمع هزینه‌های انجام‌شده بالغ‌بر ۱۳۵ میلیارد تومان بوده است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۸۲۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما