۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

از اجرای طرح مسجدمحوری تا طرح‌های توسعه‌ای حمل‌ونقل ریلی

تاریخ انتشارجمعه ۱۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۲
شهردار شیراز حوزه‌های عملكردی شهرداری‌ متشکل از فرهنگی اجتماعی،خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافيك، حوزه عمرانی، حوزه ستادی، مديريت منابع انسانی و پشتيبانی مالی، شهرسازی، فنی و مهندسی این کلان‌شهر را تشریح کرد.
از اجرای طرح مسجدمحوری تا طرح‌های توسعه‌ای حمل‌ونقل ریلی
به گزارش حافظ خبر، سيد احسان اصنافی در سخنرانی پيش از خطبه‌های نماز جمعه امروز شيراز به مناسبت سالروز شهرداری‌ها اظهار کرد: گستردگی فعاليت شهرداری به گونه‌ای است كه همه شهروندان به نوعی با آن ارتباط و در امور جاری با شهرداری‌ها درگير هستند.

وی با بیان اینکه شهرداری شايد تنها دستگاهی باشد كه از زمان تولد تا وفات با شهروندان همراه هست، به حوزه‌های عملكردی شهرداری‌ اشاره و به اختصار به شرح وظايف و اقدامات در دست اجرای این حوزه‌ها پرداخت.

شهردار شيراز به حوزه فرهنگی شهرداری اشاره و عنوان کرد: گستره فعاليت اين حوزه از ایجاد زيرساخت تا مناسبت‌ها و رخدادهای ملی و مذهبی را شامل می‌شود.

اصنافی از آمادگی شهرداری و فضاسازی محیطی برای برگزاری عید قربان و غدیر خبر داد و گفت: شهرداری در اين حوزه به عنوان مديريت شهری در فضاسازی شهری و ایجاد جلوه فرهنگی و مذهبی شهر نقش خود را ايفا می‌کند که در اين ايام تكليف دينی به عهده ماست و هر كسی حداقل با نصب يك پرچم، عظمت دهه ولايت را به نمايش بگذارد.

وی همچنین به اجرای طرح مسجد محوری با هدف احيای مساجد در محلات به عنوان يكی از طرح‌های معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اشاره و عنوان كرد: مساجد از ديرباز به عنوان مركز و پايگاهی برای فعالیت های دینی و فرهنگی، مشاوره، استفاده از آن در اوقات فراغت، صلح و سازش‌های خانوادگی و نظایر آن محسوب می‌شدند و امروز هم با اجرای اين طرح اميد است که مسجد مجددا به جايگاه اصلی خود بازگردد.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: امكانات شهرداری برای اجرای مطلوب طرح مسجدمحوری به كار گرفته شده است.

مدیر ارشد شهری شیراز ادامه داد: مراكز مشاوره شهرداری نيز در اختيار شهروندان است و در حال برنامه‌ريزی هستیم تا پس از دوران كرونا، خدمات گسترده‌تری ارائه شود.

وی به وضعيت نظافت شهر، فضای سبز و جمع‌آوری پسماند هم اشاره و خواستار همكاری بيشتر شهروندان در اين باره شد و گفت: شهرداری يك نهاد مردمی غير دولتی است و با عوارض شهر را اداره می‌کند.

شهردار شیراز خواستار پرداخت عوارض شهرداری از سوی شهروندان شد و گفت: عوارض برای شهر و خود شهروندان هزينه می‌شود.

اصنافی همچنین از بهره برداری دو ايستگاه آتش‌نشانی در هفته دولت و يك ايستگاه ديگر آن در دهه فجر امسال خبر داد.

وی اضافه کرد: در حوزه آرامستان‌ها نيز آرامستان احمدی آماده خدمات‌رسانی است و به زودی با تكميل ظرفيت دارالرحمه، متوفيان برای دفن به اين آرامستان منتقل می‌شوند.

شهردار شیراز به حوزه خدمات شهری هم گریزی زد و گفت: ساماندهی بازارچه‌های ميوه و تره‌بار و ضايعات فروشی‌ها تا پايان امسال در دستور کار قرار دارد.

وی به حوزه حمل‌ونقل هم اشاره و با بيان اينكه هم‌اينك ٤٦٠ دستگاه اتوبوس فعال در اين كلانشهر در حال خدمات‌رسانی است، گفت: ٥٠ دستگاه اتوبوس ديگر نيز به مجموعه ناوگان اتوبوسرانی شيراز با همكاری وزارت كشور تا پایان امسال اضافه خواهد شد.

شهردار شیراز ادامه داد: شهرداری وظيفه حمايتی در بحث تاكسيرانی را نيز مدنظر قرار داده است.

اصنافی همچنین به مترو و شاهکار مهندسی در این حوزه هم اشاره و با بیان اینکه خط یک مترو شیراز با ۲۰ ایستگاه در دسترس شهروندان است و روزبه‌روز استقبال از آن بيشتر می‌شود، گفت: دو طرح توسعه‌ای مترو نیز از ميانرود تا ميدان امام حسين(ع) و از ميدان امام حسين(ع) تا كلبه سعدی در دستور اجراست.

وی ابراز امیدواری کرد که يكسال زودتر از برنامه زمان‌بندی، شاهد بهره‌برداری و مسافرگیری ایستگاه قهرمانان تا میدان امام حسین(ع) در فاز یک خط دو مترو شیراز در دهه فجر امسال باشیم.

شهردار شیراز گفت: دسترسی به خط يك برای شهروندان در اين قسمت از شهر نيز فراهم می‌شود.

اصنافی از آغاز عمليات احداث زيرگذر محور گويم در آينده‌ای نزديك خبر داد و گفت: پروژه‌های كلانی چون بزرگراه شهيد سليمانی در دست اجراست كه تقديم شهروندان خواهد شد.

وی گفت: در حوزه شهرسازی نيز اقدامات خوبی در دست اجراست و بناست كه شهرداری الكترونيك به صورت كامل اجرايی و فرآیند صدور پروانه با تحقق اين مهم تسهيل شود.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: افزایش بودجه شهرداری شيراز از ۶ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۱۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ رسیده و تحقق اين میزان بودجه، همكاری بيشتر شهروندان را می‌طلبد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۸۳۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما