۰
plusresetminus
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس:

کانون می‌تواند کمبودهای بسیاری را در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی برطرف کند

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۳
سعیدرضا کامرانی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با سفر به شهرستان زرقان  از مرکز فرهنگی هنری  کانون در این شهر بازدید و با فرماندار دیدار کرد. 
کانون می‌تواند کمبودهای بسیاری را در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی برطرف کند
به گزارش حافظ خبر،  در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت مجموعه فرمانداری زرقان از مرکز فرهنگی هنری کانون در این شهر،  بر تعامل هرچه بیشتر نهادهای فرهنگی و کانون پرورش فکری تأکید کرد.
مدیر کل کانون فارس در ادامه گفت: مخاطبان برنامه‌های کانون، کودکان و نوجوانان هستند و تلاش می‌کنیم با ارائه فعالیت‌های فرهنگی و هنری به شیوه‌های غیرمستقیم، اثربخشی برنامه‌ها در زمینه‌ی ترویج ارزش‌های انقلاب را بالا ببریم.
کامرانی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و سابقه حضور کانون پرورش فکری در عرصه تعلیم و تربیت گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به امور فرهنگی، هنری و ادبی مرتبط با کودکان و نوجوانان به عنوان تخصصی‌ترین نهاد متولی اشتغال دارد و همچنان به عنوان تخصصی‌ترین پایگاه در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کند و با تولید محتوای مناسب، نسل جدید را با محتواهای به روز و مناسب آشنا، در تربیت آنان نقش اساسی ایفا و کودکان و نوجوانان را در تراز جمهوری اسلامی تربیت می‌کند.
مدیرکل کانون پرورش فکری فارس در ادامه با اشاره به بیانات ‌مقام معظم رهبری درباره کانون که «این کانون با نسلی سر و کار دارد که هر چه را فرا بگیرد در او ماندگار می‌شود» گفت: اگر برای فرهنگ سرمایه‌گذاری نکنیم باید با چندین برابر، هزینه‌های بی‌فرهنگی آن را بپردازیم.
کامرانی به فعالیت‌ها و مأموریت‌های کانون پرورش فکری اشاره کرد و گفت: ۵۸ مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان با حضور مربیان و کارشناسان توانمند، پذیرای کودکان و نوجوانان است و در ایام همه‌گیری ویروس کرونا نیز فعالیت‌ها مختل نشده و کانون در فضای مجازی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی و عمومی به رسالت خود عمل کرد. 
کامرانی در این دیدار لزوم راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار در زرقان را یادآور شد و از فرماندار خواست در این زمینه با کانون همکاری کند. 
احسان خازن فرماندار جدید شهرستان زرقان نیز با اشاره به اهمیت فعالیت کانون در بین مخاطب کودک و نوجوان گفت: کانون پرورش فکری با سابقه‌ی طولانی و خدمات مؤثری که ارائه می‌دهد می‌تواند کمبودهای بسیاری را در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی برطرف کند.او خواستار حضور مستمر مربی مسوول مرکز در جلسات کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی و سایر جلسه‌ها شد تا با تعامل با سایر نهادها، هم‌افزایی صورت گرفته و فعالیت‌های متنوع و تأثیرگذار بیشتری اجرا شود. 
خازن گفت: هر چه برای فرهنگ، تربیت، آموزش و پرورش وقت بگذاریم در واقع سرمایه گذاری کرده‌ایم. سمت و سوی نگاه مدیران نباید فقط به پیشرفت‌های مادی و پروژه‌های عمرانی محدود شود و باید بخشی از دغدغه مسوولان و فرمانداران فرهنگ باشد چون دشمن در صدد استحاله‌ی فرهنگی است و ما باید تلاش کنیم تا در این حوزه فعالیت‌های بهتری را ارائه دهیم.
فرماندار زرقان در پایان برای تأمین خودروی کتاب‌خانه سیار قول مساعدت داد و گفت به زودی از مرکز فرهنگی هنری کانون بازدید خواهد داشت.
در این دیدار نازی دهقانی‌نثار، مربی مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زرقان نیز در مورد فعالیت‌های این مرکز فرهنگی و هنری، توضیحاتی را ارائه کرد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۸۴۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما