۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

۶۵ راهبرد، شاکله اصلی برنامه راهبردی عملیاتی پنجم شورا و شهرداری است

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۱
شهردار شیراز گفت: در شش حوزه از برنامه راهبردی عملیاتی پنج ساله پنجم شورا و شهرداری، ۶۵ راهبرد مشخص شده و ۱۷۶ سیاست اجرایی از این حوزه شش گانه استخراج شده که سیاست‌های ابلاغی آن اعلام خواهد شد. 
۶۵ راهبرد، شاکله اصلی برنامه راهبردی عملیاتی پنجم شورا و شهرداری است
به گزارش حافظ خبر،  سید احسان اصنافی در نشست خبری مشترک با رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، به پنجمین برنامه پنج‌ساله توسعه شهر شیراز که در حوزه‌های ششگانه تنظیم و تدوین شده، اشاره و بیان کرد: این برنامه به عنوان پنجمین برنامه در افق ۱۴۰۴ تنظیم شده که در حوزه برنامه‌ریزی تلاش شده تا از همفکری و نظرات اعضای شورای  اسلامی شهر و صاحبنظران استفاده شود که در این راستا برای تدوین این برنامه، ۱۷ کارگروه با ۱۱۰۰ نفر ساعت کار انجام شده است.

وی با بیان اینکه این برنامه قطعا به تصویب شورای اسلامی شهر به عنوان سیاست‌گذار و مدیریت شهری برسد، افزود: اعضای شورا ریل‌گذاری اولیه را داشته‌اند و  تدبیری که انجام شده بر این است تا در حد فاصل ارائه به شورای اسلامی شهر به فراخوان عمومی برسد تا پیشنهادات صاحبنظران در حوزه‌های مختلف احصا شود و در زمان بررسی توسط شورای شهر و شهرداری از موضوعات مورد پیشنهاد شده استفاده شود. 

به گفته شهردار کلان‌شهر شیراز؛ در شش حوزه از این برنامه، ۶۵ راهبرد مشخص شده و ۱۷۶ سیاست اجرایی از این حوزه شش گانه استخراج شده که سیاست‌های ابلاغی آن اعلام خواهد شد. 

اصنافی گفت: این برنامه راهبردی در شش سر فصل شامل حمل‌ونقل و ترافیک، اقتصادی و مالی، گردشگری ، فرهنگی و اجتماعی، محیط زیست، ایمنی و سلامت، خدمات و مدیریت، معماری و شهرسازی تهیه شده است. 

وی بیان کرد: پروژه تدوین و تنظیم برنامه عملیاتی پنج ساله اول شهرداری شیراز و پایش و ارزیابی و بازنگری آن، اهداف عملیاتی و کمی برنامه آن متناسب با رویکردهای مصوب دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز به صورت درخت‌واره تدوین شده است. 

شهردار شیراز  با اشاره  برخی از این راهبردها اظهار کرد: در حوزه حمل‌ونقل عمومی؛ تقویت و توسعه خطوط ۳ و۲، ۱ قطار شهری،  خرید اتوبوس در جهت کاهش عمر ناوگان،  تکمیل کمربندی های شمال و جنوب از مهم ترین برنامه‌ها است.

وی افزود: در حوزه محیط زیست، سلامت و ایمنی مهم ترین برنامه در جهت مدیریت منابع آب با هدف کاشت درختان کم‌ آب بر، حفظ باغات، احداث تصفیه خانه های محلی، مدیریت پسماند و بازیافت و افزایش ایمنی و بحران در جهت تاب آوری شهری در راستای حوزه های خدمات شهری این موضوعات مد نظر است.

مدیر ارشد شهری شیراز به برنامه‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی و‌ گردشگری اشاره کرد و گفت: موضوع اصلی توانمندسازی شهروندان در حوزه‌های مختلف توسط سازمان‌های مردم نهاد و کانون‌ها و مساجد در جهت افزایش روحیه شهروندان با رویکرد محله و مسجد محوری است تا احیای هویت محلات با محوریت مساجد صورت گیرد.

شهردار شیراز بیان کرد: هدف‌گذاری اصلی در حوزه اقتصادی و مالی این است که شهر شیراز در افق ۱۴۰۴ با تمرکز بر مسئولیت اجتماعی به رفع بیکاری، فقر و ایجاد اشتغال از ظرفیت‌هایی که در شهر وجود دارد همچون پروژه های اوراق مشارکت، سرمایه گذاری و... در رونق ساخت و ساز در جهت حذف بسترهای بیکاری و ایجاد اشتغال تلاش کند. 

اصنافی در پایان برنامه‌های مربوط به حوزه مدیریت، معماری و شهرسازی، پنجره واحد سرمایه‌گذاری، ایجاد شهر هوشمند و سیستم‌های ارزشیابی کارکنان و فرآیندهای شهرداری را  نیز تشریح کرد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۸۵۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما