۰
plusresetminus
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس:

برگزاری ویژه برنامه‌ی روز ادبیات کودک و نوجوان در کانون فارس

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۲
ویژه برنامه‌ی روز ادبیات کودک و نوجوان با عنوان «وقتی واژه‌ها گل می‌دهند» با حضور اسماعیل اله‌دادی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس برگزار شد.
برگزاری ویژه برنامه‌ی روز ادبیات کودک و نوجوان در کانون فارس
به گزارش حافظ خبر، سعیدرضا کامرانی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در این ویژه برنامه که به صورت حضوری مجازی در شیراز برگزار شد گفت: با توجه به شعار سال یعنی «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» ما نیز در کانون پرورش فکری می‌توانیم در بخش تولید با ایجاد محتوای فرهنگی، هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان نقش‌آفرین باشیم.
 کامرانی افزود: این روزها اوقات فراغت کودکان و نوجوانان است وآن‌ها فرصت بیشتری دارند؛ فعالیت‌های حضوری کانون می‌تواند اوقات فراغتشان را پر و غنی سازد. پر کردن اوقات گاهی با اتلاف وقت همراه می‌شود اما کانون به دنبال فقط پر کردن وقت نیست و در تربیت و پرورش کودکان ونوجوانان گام اساسی را برمی‌دارد. 
مدیر کل کانون فارس در بخش دیگری از سخنانش گفت:همه‌ی ما دغدغه کودک و نوجوان داریم. کدام جامعه است که به آینده‌سازانش اهمیت  ندهد و ما که در کانون پرورش فکری خدمت می‌کنیم  باید به‌صورت  ویژه‌تر  به تعلیم و تربیت بپردازیم و در این راستا قدم برداریم.
این نشست با صحبت‌های اسماعیل اله‌دادی ، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان ادامه یافت. او که در ارتباطی مجازی میهمان استان فارسی‌ها بود.
وی گفت: شاید تا همین چند دهه پیش آدم‌ها بر این باور بودند که نوشتن کار خاص و سختی هست و هر کسی نمی‌تواند بنویسد و باید به او الهام شود؛ ولی امروز به این نتیجه رسیده‌اند که نوشتن یک مهارت و مثل هر مهارت دیگری قابل آموزش دیدن است به عبارتی نوشتن یک مهارت است که با تمرین و ممارست می‌توان در آن موفق شد و در این راه، او که شوق و تلاش بیشتری داشته باشد موفق‌تر است. 
اله‌‍‌دادی در ادامه با طرح این پرسش که: چه باید کرد که نوشتن برای دیگران اثر گذار‌تر باشد گفت: 
اگر بتوانیم نسبت به اشیا و هر پدیده‌ای نگاه ویژه و خاص داشته باشیم و همان نگاه خاص را روایت کنیم به گونه‌ای که تا به‌حال هیچ کس نشنیده باشد یک اثر خیلی خوب در داستان یا شعر پدید خواهد آمد. نویسندگان و شاعران موفق همگی نگاه ویژه و خاص به پدیده‌های معمولی داشته و دارند. 
این نویسنده و شاعر کودک و نوجوان ادامه داد: متفاوت نگریستن به دنیای هستی برای ورود به دنیای ادبیات قدم اول است. بعد از آن  با تمرین و ممارست می‌توان اثری متفاوت و اثر‌گذار ارائه داد  و لازم است تخیل و خیال را وارد داستان یا شعر کرد.
اله‌دادی افزود: لازمه‌ی داشتن نگاه متفاوت، مطالعه‌ی آثارگوناگون است. یک نویسنده باید به سراغ اتفاق‌ها و رخدادهای غیر‌معمول و بامزه‌ی اطراف برود، خوب گوش کند و همین‌ها را  خمیر مایه‌ی  اولیه‌ی داستان یا شعر قرار دهد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۸۶۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما