۰
plusresetminus
رئیس کمیته ورزشی شورا:

استعدادیابی، یکی از رویکردهای کمیته ورزشی شورا

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۷
مهدی نصیری، رئیس کمیته ورزشی شورا گفت: شیراز به لحاظ استعدادیابی در چند رشته همیشه مطرح بوده و بازیکن های زیادی در سطوح ملی و بین المللی معرفی کرده است.
استعدادیابی، یکی از رویکردهای کمیته ورزشی شورا
به گزارش حافظ خبر، در برنامه استعدادیابی ورزشی که یکی از رویکردهای کمیته ورزشی شورا در چند ماهه اخیربوده است، می بایست شهرداری نسبت به آن برنامه ای مدون می داشت  این رویکرد با توجه به باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری شیراز، یک زنجیره‌ی کامل را می تواند شکل دهد. به طوری که در گام اول در رویدادهای ورزشی که دو رویداد جام پرچم در دهه ی فجر و رویداد منتظران در ماه مبارک رمضان با حضور ۶۳۰۰  و ۷۹۰۰ شرکت کننده در دو حوزه بانوان و آقایان برگزار شد، نفرات برگزیده آن، تعیین گردید.
نصیری افزود: در برنامه دیگر، تابستان امسال با عنوان یک رویداد استعداد یابی، در یازده رشته ی ورزشی (بانوان و آقایان) در دو حوزه استعدادیابی( افراد شش تا چهارده سال)  و نخبه پروری (افراد چهارده تا بیست سال) زیر نظر مربیان برجسته کشور انجام می شود و خروجی این دو بخش، در غالب باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری به فعالیت خواهند پرداخت، تا با ظهور این رویداد به عنوان یک کار زیر ساختی، در سال های آینده شاهد بروز استعدادهای کشف شده در سطوح ملی و بین المللی باشیم. 
رئیس کمیته ورزشی شورا گفت: در این خصوص نیاز است که باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری، به جای خرید بازیکنان حرفه ای و گرانقیمت، تمرکز اصلی خود را بر روی استعداد یابی قرار دهد؛ زیرا قهرمانی فعلی، هزینه های گزافی دارد.
نصیری خاطر نشان کرد: این امر، اولویت کمیته ورزشی شورا نیست و می بایست برای آینده استعدادهایی ورزشی معرفی کند. به نظر می رسد یکی از ضعف های تیم های نا موفق شیرازی در مسابقات ملی، عدم توجه به تیم های پایه و استعدادیابی در این زمینه بوده است که به آنها از دید درآمدی نگاه شده است و این امر سبب شده است که هم اکنون از لحاظ توانمندی تیمی، وضعیت خوبی را نداشته باشیم .
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۸۶۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما