۰
plusresetminus
برای نخستین بار در شیراز

جراحی اصلاح پیشانی برجسته با جابجایی دیواره های سینوس فرونتال در بیمارستان نمازی انجام شد

تاریخ انتشارشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۵
به همت تیم پزشکی جراحی پلاستیک بیمارستان نمازی و برای نخستین بار در شیراز، جراحی اصلاح پیشانی برجسته یا جابجایی دیواره های سینوس فرونتال در اتاق عمل این بیمارستان با موفقیت انجام شد.
جراحی اصلاح پیشانی برجسته با جابجایی دیواره های سینوس فرونتال در بیمارستان نمازی انجام شد
به گزارش حافظ خبر، فوق تخصص جراحی پلاستک و زیبایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت عمل جراحی اصلاح پیشانی برجسته در زیبایی چهره فرد گفت: در این ناهنجاری استخوان پیشانی و دیوارهای بالایی استخوان کره چشم برجسته می شود که یکی از شایع ترین علت های عبوس و خشن دیده شدن چهره مردان و گاه در چهره بانوان است.

غلامرضا معتضدیان  دلیل این برجستگی را با رشد بیش از حد و بزرگ شدن سینوس های پیشانی بعد از دوران بلوغ در بعضی اشخاص مرتبط دانست و افزود: در برخی موارد نیز اختلال در هورمون رشد دیده می شود، اما وراثت نقش پررنگی در این ناهنجاری دارد و در بیشتر موارد، علت مشخصی برای این ناهنجاری پیدا نمی شود.

این پزشک فوق تخصص اظهار کرد: امروزه جراحی اصلاح پیشانی برجسته به عنوان روشی نوین، با هدف کاهش یا از بین بردن برجستگی های ناشی از رشد سینوس های پیشانی به روش های باز و بسته (اندوسکوپیک) انجام می شود و در موارد خفیف این ناهنجاری می توان با برداشتن محافظه ‌کارانه بافت نرم پیشانی و تراشیدن استخوان پیشانی و دیواره‌ های بالایی کره چشم به نتیجه مطلوب رسید.

 
وی با بیان اینکه در موارد شدید بیماری، نیاز به اقدامات پیچیده تر شامل جابجایی دیواره های سینوس فرونتال وجود دارد، ادامه داد: در برخی بیماران بعد از جراحی علاوه بر زیبایی چهره، سردردهای مزمن سینوسی در ناحیه پیشانی افرادی که برجستگی پیشانی داشتند به صورت قابل توجهی برطرف شده و یا به میزان زیادی کاهش می یابد.

به گفته معتضدیان در جراحی این جوان ۲۵ساله به علت شدید بودن ناهنجاری، علاوه بر تراشیدن استخوان پیشانی و دیواره های استخوانی بالای کره چشم، دیواره جلویی سینوس‌های پیشانی نیز جدا شده و در مکانی عقب تر قرار گرفت و ناحیه پیشانی با استخوان جابجا شده اصلاح شد، همچنین درمان افتادگی ابروهای بیمار نیز به صورت همزمان انجام گرفت.

این عمل جراحی برای نخستین بار در شیراز و در بیمارستان نمازی با همکاری دکتر «آرش فربد» متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه، دستیاران گروه جراحی پلاستیک، دکتر «امیر پاکدین» و دکتر «علی محمد فلاح» و کارکنان اتاق عمل و بخش جراحی پلاستیک و زیبایی بیمارستان نمازی به سرپرستی دکتر «غلامرضا معتضدیان» فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی با موفقیت انجام شد.

 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۸۸۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما