۰
plusresetminus
مدیر کل بهزیستی:

معلولیت محدودیت نیست

تاریخ انتشارشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۵
مدیر کل بهزیستی فارس گفت  : در حال تشکیل موسسه دانش بنیان از جامعه هدف هستیم که ثابت شود معلولیت محدودیت نیست.
معلولیت محدودیت نیست
به گزارش حافظ خبر، محمدرضا هوشیار، امروز (شنبه 25 تیر) در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های هفته بهزیستی گفت: یک هزار و یکصد دستگاه ویلچر بین افراد معلول استان فارس به این مناسبت توزیع می شود.
مدیر کل بهزیستی فارس با اشاره به اینکه تجلیل از مادریاران و پرستاران از جمله برنامه های این ایام است، افزود: در این مدت چند مرکز توانبخشی و پیشگیری افتتاح می شود و شاهد افتتاحیه کشوری 170 واحد مسکونی برای خانواده های 2 معلول به بالا استان فارس خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه دیدار با خانواده شهید «عبدالمطلب اکبری» به عنوان اولین شهید ناشنوای کشور، گفت: وی ناشنوای مطلق بود و طی مراسمی از مادر این شهید تجلیل می شود.
هوشیار با تاکید بر اینکه همایش تقدیر از نخبگان جامعه هدف و اجرای مانور اجتماعی از دیگر برنامه های این ایام است، اظهار کرد: پویش ورزش صبحگاهی با افراد دارای معلولیت برای نخستین بار در بوستان «خلدبرین» برگزار می شود.
هوشیار با اشاره به اینکه میز خدمت جوار نماز جمعه در حرم مطهر حضرت برپا می شود، تاکید کرد: سازمان بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است و با نگاه علمی و با محور مردمی سازی و توانمند سازی خدمت می کند و شعار هفته بهزیستی امسال هم «شروعی دوباره برای بهتر زیستن است».
وی با اشاره به اینکه کمیته مناسب سازی به صورت فصلی در استانداری و شهرستان ها برگزار می شود، اظهار کرد: از ابتدای سال 2 کمیته مناسب سازی برگزار شده است که کمیته دوم با حضور استاندار فارس بود و مصوبات اثربخشی داشت.
هوشیار با اشاره به اینکه مناسب سازی که در خیابان ها و پیاده روها باید شهرداری کار را انجام دهد، بهزیستی هم در مقام مطالبه گر هستند، افزود: مناسب سازی مراکز تجاری و اداری باید اتفاق بیفتد که در آن همه دستگاه ها موظف هستند و 20 مصوبه داشتیم وظایف همه دستگاه به آنان گوشزد شد و لازم شد تا پایان سال باید مناسب سازی انجام شود، پس از آن مصوبه هر دستگاه ها را به صورت نامه اعلام کرده ایم.
وی با اشاره به اینکه ازریابی مناسب سازی دستگاه ها در سال 1400 به زودی تمام می شود، تاکید کرد: در سال 1399 بیشترین همکاری را دانشگاه علوم پزشکی و آبفا شیراز داشته اند و کمترین همکاری را دانشگاه «صنعتی» شیراز داشته است.
هوشیار با اشاره به اینکه در مناسب سازی در معابر عمومی شهر شیراز وضعیت اصلا خوبی نداریم، اظهار کرد: شهرهای استان به خصوص شیراز در دسترس افراد دارای معلولیت نیستند.
مدیر کل بهزیستی فارس با اشاره به اینکه بحث آسیب های اجتماعی بحث چند فاکتوری است، افزود: مهمترین مشکل فارس اینست که موضوع آسیب های اجتماعی جزیره ای انجام می شود، در بحث پیشگیری، کنترل و مدیریت آسیب های اجتماعی باید تجمیع شود.
وی با اشاره به اینکه 604 کودک بی سرپرست و بد سرپرست تحت نظر ما هستند و در مراکز ساماندهی 251 کودک ساماندهی می شود، تاکید کرد: بالغ بر 80 درصد کودکان اتباع هستند.
هوشیار با اشاره به اینکه 39 هزار 871 تماس به 123 سال گذشته تماس حاصل شده است، اظهار کرد: بعد از اختلافات حاد خانوادگی، کودک آزاری، همسرآزاری و خودکشی جز بالاترین آمارهای تماس هستند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار در بحث خودکشی جنسیت خانم هستند که 19 تا 26 سال بیشترین آمار را دارند، افزود: آمار مربوط به خودکشی بالای 45 سال و زیر 18 سال در حال افزایش است.
هوشیار گفت: در حال تشکیل موسسه دانش بنیان از جامعه هدف هستیم که ثابت شود معلولیت محدودیت نیست.
وی در پایان گفت: به خاطر تحریم امکان ورود سمعک نداریم و سمعک هایی توسط شرکت های دانش بنیان تولید می شود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۸۸۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما