۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

افزایش شمار مبتلایان کرونا در فارس به مرز ۶۳۳ هزار مورد از ابتدا تاکنون

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۹
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز یکشنبه، بیست و ششم تیر ۱۴۰۱، اعلام کرد.
افزایش شمار مبتلایان کرونا در فارس به مرز ۶۳۳ هزار مورد از ابتدا تاکنون
به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در این اطلاعیه آمده است:

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۱۶۹ هزار و ۵۸۶ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۳۲ هزار و ۸۳۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۷۴ هزار و ۷۲۵ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۹ هزار و ۶۲۷ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۹۴ هزار و ۸۶۱ مورد تست سریع انجام شده و ۱۱۳ هزار و ۲۱۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۵۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۱۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۳۷ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۲۲ هزار و ۸۳۱ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۱۳۲ هزار و ۲۳۵ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۲۲ هزار و ۷۱۹ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۳۰ هزار و ۸۰ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۵۰ هزار و دو دُز نوبت سوم و ۲۹ هزار و ۴۳۴ دُز یادآور واکسن بوده است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۸۸۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما