۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

خانواده ها با انجام واکسیناسیون فرزندان، از آنان در برابر موج جدید کرونا محافظت کنند

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به ورود موج هفتم کرونا به کشور، از خانواده های دارای فرزند پنج تا ۱۲ ساله خواست تا هر چه سریع تر نسبت به واکسیناسیون فرزندان خود اقدام کنند.
خانواده ها با انجام واکسیناسیون فرزندان، از آنان در برابر موج جدید کرونا محافظت کنند
به گزارش حافظ خبر، سید وحید حسینی با بیان اینکه طی روزهای اخیر شاهد اوج گیری دوباره کرونا در کشور و افزایش آمارهای ابتلا و بستری بیماران کووید۱۹ هستیم، راهکار حفاظتی مهم در شرایط کنونی را انجام واکسیناسیون و افزایش ایمنی عمومی در برابر این بیماری دانست.

وی با اشاره به آمارهای موجود که اغال موارد ابتلا به صورت خانوادگی را نشان می دهد، بر ضرورت افزایش پوشش واکسیناسیون کرونا در گروه سنی پنج تا ۱۲ سال تاکید کرد و افزود: لازم است خانواده ها با انجام به موقع واکسیناسیون فرزندان خود، از آنان در برابر موج جدید کرونا محافظت کرده و خطر بیماری را در فرزندان خود کاهش دهند.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس همچنین تکمیل دزهای دریافت واکسن در افراد بالای ۱۸ سال را نیز دیگر راهکار مهم مراقبتی در شرایط کنونی خواند و ادامه داد: تا کنون بیش از هشت میلیون و ۱۴۴ دز واکسن کرونا در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز تزریق شده که از این تعداد، بیش از ۳۹ هزار دز یادآور بوده است و از مردم استان می خواهیم با مشارکت در تزریق دزهای تکمیلی واکسن، ایمنی خود و اطرافیان را در برابر این بیماری افزایش دهند.

 سید وحید حسینی با دعوت از تمامی مردم استان برای مراجعه به پایگاه های واکسیناسیون و افزایش ایمنی خود در برابر موج جدید کرونا گفت: یافته های علمی حاکی از کاهش میزان ایمنی بدن در برابر بیماری با گذشت چند ماه از دریافت واکسن است که در همین راستا توصیه می شود به دلیل ورود موج جدید بیماری به کشور، افرادی که دزهای سوم و یادآور واکسن را دریافت نکرده اند، هرچه سریع تر در این زمینه اقدام کنند.

وی همچنین پایبندی جدی تمامی مردم به رعایت شیوه نامه های بهداشتی را دیگر راهکار پیشگیرانه در برابر این بیماری عنوان کرد و افزود: نیاز است ضمن استفاده از ماسک به ویژه در مکان های سرپوشیده، مکان های تجمع و مراکز خرید، نسبت به خفظ فاصله فیزیکی از دیگران دقت نظر داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه پس از گذشت ۶۱ روز بدون فوتی کرونا، طی روزهای اخیر شاهد سه مورد فوتی جدید کرونا در فارس بوده ایم، ابراز امیدواری کرد با مشارکت مردم استان بار دیگر این آمار به صفر برسد.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۹۰۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما