۰
plusresetminus
هشدار رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز

اوج گیری دوباره کرونا در سایه بی توجهی ها

تاریخ انتشارشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در پانصد و هفدهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه نسبت به خطر اوج گیری دوباره کروناویروس در استان به دلیل بی توجهی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی هشدار داد.
اوج گیری دوباره کرونا در سایه بی توجهی ها
به گزارش حافظ خبر، سید وحید حسینی در این نشست ضمن تسلیت به خانواده های جانباختگان حادثه تلخ سیل منطقه رودبال، از اعزام دکتر «محمدجواد مرادیان» مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه به این منطقه به عنوان نماینده ویژه رئیس دانشگاه برای نظارت بر روند خدمت رسانی به مصدومان و سانحه دیدگان حادثه خبر داد.

 
وی در ادامه ضمن بررسی آخرین وضعیت کروناویروس در فارس، با تاکید بر استفاده از ماسک به ویژه در مکان های سرپوشیده، ادارات و مکان های تجمع مانند مراکز خرید هشدار داد: از جمله نگرانی های کنونی، تاخیر افراد مبتلا به کرونا در مراجعه به مراکز درمانی است که ضمن تشدید بیماری، موجب انتشار گسترده در سطح جامعه می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تمامی مردم استان خواست تا در صورت بروز هرگونه علایم ابتلا به این بیماری، به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه کرده و نسبت به قرنطینه خود نیز اقدام کنند.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس با ابراز نگرانی از ابتلای خانوادگی و افزایش شمار کودکان مبتلا به کرونا در فارس طی روزهای اخیر، از بستری هفت کودک در بخش های مراقبت ویژه استان به دلیل ابتلا به این بیماری خبر داد و از خانواده ها خواست تا بیش از گذشته از سلامت فرزندان خود در برابر این بیماری محافظت کرده و نسبت به واکسیناسیون کودکان اقدام کنند.

 حسینی تقویت ایمنی عمومی در برابر این بیماری با پوشش گسترده واکسیناسیون را راهکار مهم کنونی برای مقابله با موج هفتم کرونا عنوان کرد.

وی با تاکید بر اهمیت دریافت دزهای تکمیلی واکسن کرونا در افرادی که ۶ ماه از دُز سوم واکسن آنها گذشته است، دریافت به موقع واکسن در شرایط کنونی را ضروری خواند.

 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و بررسی نمودارهای مربوط به موج های پیشین کووید۱۹ در استان و کشور پرداخت.

اعلام آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در فارس

این مقام مسوول در دانشگاه در ادامه با اعلام آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در فارس، اعلام کرد: هم اکنون شهرستان های خرم بید، پاسارگاد و اوز در وضعیت نارنجی، شهرستان های شیراز، اقلید، سرچهان، سپیدان، بیضاء،رستم، ممسنی، کازرون، زرقان، خرامه، ارسنجان، فراشبند، کوار، استهبان، فسا، نی ریز، جهرم، جویم، لارستان، مُهر، خنج، و گراش در وضعیت زرد و بقیه شهرستان های استان در وضعیت آبی قرار دارند.

سید وحید حسینی با اشاره به وضعیت مطلوب واکسیناسیون علیه کروناویروس و فعالیت تمامی مراکز خدمات جامع سلامت استان در امر واکسیناسیون، از تیم واکسیناسیون برای پوشش خدمت رسانی واکسن در سطح استان قدردانی کرد و گفت: تا کنون، ۹۳ و ۷۹ صدم درصد جمعیت استان واکسن دُز نخست، ۸۷ و ۸۷ صدم درصد دُز دوم،۴۹ و ۴۴ صدم درصد دُز سوم و یک و نیم درصد دُز یادآور را دریافت کردند.

وی افزود: مراکز واکسیناسیون در سطح استان فعال است و مردم می توانند برای اطلاع از نشانی و ساعات کار این مراکز به نشانی الکترونیکی https://covidvaccine.sums.ac.ir/ مراجعه کنند.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست، ضمن اعلام گزارشی از آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، آمار روزانه واکسیناسیون در استان، شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان، به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای خدمت رسانی به ویژه در موج هفتم پرداختند.

 
پانصد و هفدهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز شنبه، یکم مرداد ۱۴۰۱، در دفتر مشاورعالی رییس دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۹۱۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما