۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

کرونا در فارس همچنان قربانی می گیرد

تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۱
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز چهارشنبه، پنجم مرداد ۱۴۰۱، اعلام کرد.
کرونا در فارس همچنان قربانی می گیرد
به گزارش حافظ خبر، به گزارش  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در این اطلاعیه آمده است:

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۱۸۳ هزار و ۱۲۲ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۳۹ هزار و ۹۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۸۲ هزار و ۲۲۴ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۲۲ هزار و ۵۰۲ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۴۰۰ هزار و ۸۹۸ مورد تست سریع انجام شده و ۱۱۶ هزار و ۵۸۸ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۹۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۴۳۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۴۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ۴۵ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۲۶ هزار و ۳۶۴ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۱۷۴ هزار و ۹۲۸ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۲۴ هزار و ۶۱۳ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۳۱ هزار و ۷۲۷ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۵۵ هزار و ۴۶۷ دُز نوبت سوم و ۶۳ هزار و ۱۲۱ دُز یادآور واکسن بوده است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۹۳۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما