۰
plusresetminus
جهاد کشاورزی شهرستان کازرون:

آغاز برداشت لیموترش در کازرون

تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۳
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به آغاز فصل برداشت لیموی ترش در این شهرستان، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ،بیش از 10هزار تن لیمو ترش از باغات کازرون برداشت شود.
آغاز برداشت لیموترش در کازرون
به گزارش حافظ خبر.حمید رشیدی  اظهارداشت: از مجموع 3 هزار و 400 هکتار از باغات مرکبات شهرستان کازرون، 880 هکتار به کشت درختان لیموترش اختصاص یافته است. 
این مقام مسئول با اشاره به اینکه برداشت لیمو ترش از اوایل مرداد ماه در این شهرستان شروع و در نیمه مهر ماه به پایان می‌رسد، اظهار کرد: محصول برداشت شده علاوه بر تامین نیاز داخلی شهرستان، به سایراستان‌ها ارسال می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شهرستان کازرون یکی از قطب‌های تولید لیمو ترش در استان فارس به شمار می‌رود، اظهار کرد: عمده محصول لیموترش این شهرستان در بخش جره و بالاده تولید می‌شود.
رشیدی تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با هدف ارتقا افزایش آگاهی باغداران، اجرای عملیات به‌باغی در زمینه استفاده از نهال استاندارد، کاربرد شیوه نوین آبیاری، تغذیه گیاهی، مبارزه با علف‌های هرز و آفات و بیماری‌ها، و مدیریت تنش‌های محیطی در باغ‌ها را از عوامل موثر در افزایش کمی و کیفی تولیدات این محصول در شهرستان کازرون است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: پرشین لایم، خارکی و چهار فصل از ارقام لیموترش در کازرون است که با توجه به شرایط اقلیمی استان از کیفیت و بازارپسندی مطلوبی برخوردار است.
کد مطلب : ۲۵۹۳۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما