۰
plusresetminus
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس:

کشور مجارستان دروازه صادرات کالا و خدمات برای استان فارس

تاریخ انتشارجمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۷
کشور مجارستان می تواند به عنوان دروازه صادرات کالا و خدمات استان فارس به محدوده شینگن و قاره اروپا وارد عمل شود.
کشور مجارستان دروازه صادرات کالا و خدمات برای استان فارس
*فرخ زاده معاون گردشگری استانداری فارس تاکید کرد:*

**

محمد فرخ زاده معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در دیدار با سفیر مجارستان در ایران که بمنظور نصب و رونمایی از یادمان و لوح شعرسروده "میهای چوکنای وتیز"شاعر مجارستانی قرن نوزدهم میلادی در آرامگاه حافظیه، به شیراز سفر کرده بود گفت: حوزه فرهنگ و گردشگری در گسترش مراودات فارس با مجارستان شامل تحریم نمی‌شود و ارتباط متقابل آژانسهای گردشگری و مسافرتی استان فارس و مجارستان با هدف مبادله توریست در این بخش اقدام مطلوبی است که برای آن آمادگی داریم.

بنابر گزارش خبرگزاری تسنیم فرخ‌زاده در برنامه دیدار رئیس اتاق بازرگانی فارس با سفیر کشور مجارستان در ایران اظهار داشت: مجارستان، میتواند بعنوان درگاه توزیع محصولات تولیدی فارس به اروپا عمل کند. 

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری فارس افزود: حوزه های گردشگری سلامت و اعزام پزشک، گردشگری خوراک، برقراری خط پروازی مستقیم و گسترش مراودات بین ایرلاین ها و کشت و صادرات گیاهان دارویی و کشاورزی فرصت مطلوبی برای توسعه روابط استان فارس و مجارستان هستند و مجارستان در بسیاری از زمینه ها میتواند درگاه توزیع محصولات تولیدی فارس به اروپا باشد.

وی با اشاره به تعدد آثار تاریخی فارس بیان کرد: بیش از سه هزار اثر تاریخی ثبت شده در فارس وجود دارد که برخی از این آثار در شمار آثار تاریخی منحصر به فرد دنیا قرار دارند.

فرخ زاده ادامه داد: ظرفیتهای طبیعی، تاریخی و درمانی خوبی در حوزه گردشگری در استان فارس وجود دارد که در حوزه گردشگری طبیعی، تاریخی و درمانی شاهد مراودات خوبی با کشورهای دیگر هستیم.

وی تصریح کرد: حوزه فرهنگ و گردشگری در گسترش مراودات فارس با مجارستان شامل تحریم نمی‌شود و ارتباط متقابل آژانسهای گردشگری و مسافرتی استان فارس و مجارستان با هدف مبادله توریست در این بخش اقدام مطلوبی است که برای بازدید انجمن های گردشگری دو کشور با محوریت استان فارس آمادگی داریم.

لازم به یاد آوری است برابر اعلام سفر کوتاه دکتر زولتان وارگاها سوپنچ سفیر کشور مجارستان در ایران به شیراز و دیار حافظ با استقبال خوبی از سوی مسئولان اجرایی استان و فعالان بازرگانی و گردشگری و میراثی فارس روبرو شد.

شهر "پچ" پنجمین شهر بزرگ مجارستان به جهت برخی اشتراکات فرهنگی در سال ۲۱۰۶ میلادی بعنوان خواهر خوانده کلانشهر شیراز اعلام شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۹۴۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما