۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

فوت ۴ نفر در فارس بر اثر کروناویروس

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۳
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز پنجشنبه بیستم مرداد ۱۴۰۱، اعلام کرد.
فوت ۴ نفر در فارس بر اثر کروناویروس
به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در این اطلاعیه آمده است:

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۰۰ هزار و ۹۶۲ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۴۷ هزار و ۴۷۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۹۲ هزار و ۱۰۶ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۲۶ هزار و ۵۹۷ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۴۰۸ هزار و ۸۵۶ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۰ هزار و ۸۸۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۱۰۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۵۰۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۶۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته چهار مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ۷۱ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۳۶ هزار و ۴۷۰ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۱۲ هزار و ۷۸۶ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۸۲ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۳۳ هزار و ۹۰۲ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۶۰ هزار و ۷۵۹ دُز نوبت سوم و ۹۰ هزار و ۸۴۳ دُز یادآور واکسن بوده است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۰۱۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما