۰
plusresetminus
آموزش و پرورش استان فارس:

فعال سازی آزمایشگاه های مدارس از اهداف مسابقات دبیران علوم تجربی در شیراز است

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۹
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: از اهداف مسابقات آزمایشگاهی دبیران علوم تجربی میتوان تقویت مهارت های علمی و مهارتی  با محوریت خلاقانه و کاوشگرانه، تقویت انگیزه و اعتماد به نفس دبیران و فعال کردن آزمایشگاه های مدارس می باشد.
فعال سازی آزمایشگاه های مدارس از اهداف مسابقات دبیران علوم تجربی در شیراز است
به گزارش حافظ خبر، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در شیراز تاکید کرد: محمد مهدی کاظمی در حاشیه مرحله نهایی مسابقات آزمایشگاهی دبیران علوم تجربی کشور در شیراز گفت:  این دوره علوم تجربی برای معلمان دوره درس علوم تجربی در چهار ایستگاه زیست شناسی، شیمی، فیزیک و زمین شناسی برنامه ریزی شده است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: بیش از پنج هزار معلم در سراسر کشور در مرحله ی اول این مسابقات ثبت نام کردند که پس از رقابت های منطقه ای و استانی، سی و شش نفر به مرحله ی کشوری راه یافتند.
کاظمی خطاب به معلمان خاطر نشان کرد: آموزش های عملکردی و آزمایشگاهی باعث یادگیری بیشتر و تعمیق سطوح یادگیری می شود، بنابراین موقعیت های یادگیری را از طریق فعالیت های کارگاهی و آزمایشگاهی طراحی نمایید.
وی با اشاره به اهداف این دوره از مسابقات ادامه داد: طبق راهکار ۱۱/۷ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مسابقات برای افزایش توانمندی حرفه ای دبیران به شکل فردی و گروهی و همچنین کیفیت بخشی به فرایندهای آموزش علوم تجربی مبتنی بر برنامه درسی ملی طراحی شده است.
کاظمی افزود:  از دیگر اهداف مسابقات، تقویت مهارت های علمی و مهارتی دبیران علوم تجربی با محوریت خلاقانه و ومدارس می باشد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۰۵۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما