۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

برگزاری آیین پیوستن ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید به خطوط اتوبوسرانی شیراز

تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰
آیین پیوستن ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید به خطوط اتوبوسرانی شیراز در سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز با حضور مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر، سعید مصفا سرپرست شهرداری شیراز، مهدی نصیری عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر، هادی شه‌دوست شیرازی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز و جمعی از مدیران شهرداری شیراز برگزار شد.
برگزاری آیین پیوستن ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید به خطوط اتوبوسرانی شیراز
به گزارش حافظ خبر، آیین پیوستن ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید به خطوط اتوبوسرانی شیراز در سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز با حضور مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر، سعید مصفا سرپرست شهرداری شیراز، مهدی نصیری عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر، هادی شه‌دوست شیرازی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز و جمعی از مدیران شهرداری شیراز برگزار شد.

مهدی طاهری در این آیین با تبریک هفته دولت به همه آنهایی که کمر همت برای خدمت به مردم بسته‌اند، به موضوع حمل‌ونقل و ترافیک پرداخت و اظهار کرد: موضوع حمل‌ونقل و ترافیک در کلان‌شهر شیراز از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از مهمترین مسائل مدیریت شهری، این موضوع است که به طور جدی سبب کاهش ترافیک و به تبع کاهش آلودگی هوا و بهبودی نسبی و رفاه شهروندی می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با مدیریت جهادی و توسعه حمل‌ونقل و اضافه کردن اتوبوس‌های دیگری در سال جاری کام شهروندان را شیرین کنیم.

سعید مصفا سرپرست شهرداری شیراز نیز در این مراسم گفت: استفاده از حمل‌ونقل عمومی جهت ارائه  خدمات مطلوب به شهروندان در این حوزه از اهداف شهرداری شیراز است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه حمل‌ونقل عمومی یکی از مولفه‌های  شهری عاری از هر گونه آلودگی زیست محیطی است، افزود: برای تحقق این هدف گسترش و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و مترو اجتناب‌ناپذیر است.

سرپرست شهرداری شیراز با بیان اینکه این ۵۰ دستگاه اتوبوس در مسیرهای مختلف به ارائه خدمت به شهروندان در کلانشهر شیراز خواهند پرداخت، گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته این اتوبوس‌ها در مسیرهای جنوب به شمال، شمال غرب و غرب به شرق شیراز تردد خواهند داشت.

مهدی نصیری قرقانی عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز نیز در حاشیه آیین پیوستن ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی شیراز در هفته دولت با اشاره به هوشمند بودن این اتوبوس ها اظهار کرد: از هفته آینده به صورت آزمایشی استفاده نرم‌افزار کاربردی بر روی موبایل را برای شهروندان ایجاد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه با این نرم‌افزارهای هوشمند، استفاده از موقعیت‌های مکانی و زمانی اتوبوس برای شهروندان و دانش‌آموزان امکان‌پذیر می‌شود، افزود: با این کار علاوه بر تخمین رسیدن نزدیک‌ترین اتوبوس به مقصد، نظارت بر اتوبوس‌ها، نظم رفت‌وآمد و حرکت اتوبوس و بهره‌وری توسعه سیستم حمل و نقل را خواهیم داشت.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز تصریح کرد: در فاز بعدی هزینه و کرایه اتوبوس‌ها بر اساس مبدا مسافر و مقصد وی خواهد بود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۰۹۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما