۰
plusresetminus
معاون گردشگری و امور زیارت استانداری فارس

ورزش پاک ترین نوع گردشگری است

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۱
معاون گردشگری و امور زیارت استانداری فارس گفت:در حوزه گردشگری ورزش پاک ترین نوع گردشگری است که هم سفارش شده است و هم مفسده ای بر آن مترتب نیست و طبیعتا باعث تجدید قوا هم از لحاظ روحی و هم جسمی است و باعث تحکیم بنیان اجتماع می شود به همین دلیل ترویج ورزش و خصوصا حوزه طبیعت گردی که یکی از فرایندهای بسیار آرامش بخش است در شرایط فعلی اقتصادی و اجتماعی می تواند به آرامش جامعه کمک کند.
ورزش پاک ترین نوع گردشگری است
به گزارش حافظ خبر،  محمد فرخ زاده، در حاشیه نمایشگاه سفر و کمپینگ با بیان اینکه یکی از موضوعات بسیار مهمی که در جامعه امروز جای آن خالی است بحث ورزش و تحرک است، گفت: مقام معظم رهبری سه عنصر تحصیل تهذیب و ورزش را به عنوان حرکت جامعه نام می برند که این گونه نمایشگاه‌ها و ترویج فرهنگ ورزش نیز از این قاعده مستثنی نیست.
 
فرخ زاده اظهار داشت: استفاده از وسایل و تجهیزات به ایمنی کمک می کند و از سویی دیگر این صنعت باعث اشتغال و کارآفرینی می شود و هم طبیعتا تاثیرگذار بر سلامت در جامعه است. 
 
وی بیان کرد: در جایی می خواندم که "میزان مصرف دارو در ایران ۸۵ میلیونی معادل کشور چین است" این واقعا جای تاسف دارد. تعداد بیمارستان ها و درمانگاهها و مطب ها وقتی در شهر و استان ملاحظه می کنید واقعا آمار نگران کننده ای را دارد و این نشان می دهد که ما از لحاظ جسمانی و قوای جسمانی در جامعه ضعف داریم و حتما باید به سمت این برویم که هم تعذیه سالم داشته باشیم و هم حرکت و مجموع اقدامات هدفمندی در حوزه سلامتی و تندرستی داشته باشیم که این نمایشگاه مروج این داستان است و کمک می کند.
 
معاون گردشگری و امور زیارت استانداری فارس با اشاره به برگزاری نمایشگاه سفر و کمپینگ هم گفت: یکی از موضوعاتی که اخیرا مجوز آن توسط میراث فرهنگی صادر شده بحث کاروان هاست که در گذشته اجازه تردد در جاده ها نداشتند.
 
فرخ زاده افزود: ما در سال ۱۴۰۱ در شیراز سه رویداد بین المللی را در جهت تشویق راه اندازی کردیم که یکی از آن ها بحث کاروان ها بود و مجموعه موتورسواری و ماشین ها را فعال کردیم.
 
وی بیان کرد: تجربه برگزاری دو رویداد رالی خاورمیانه و شمال آفریقا را داریم و این سابقه طولانی نشان می دهد فارس آماده ارائه خدمات و برگزاری رویدادها است.

در این راستا یکی از موضوعاتی که خوب می شود به آن ها پرداخت بحث کمپین ها و تجهیزاتی است که در این صنعت تولید می شود و می تواند فضای لازم را دامن بزند.
فرخ زاده در پایان با مثبت ارزیابی کردن این نمایشگاه از دست اندرکاران آن تقدیر کرد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۱۵۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما