۰
plusresetminus
استانداری فارس:

رونمایی از پورتال جامع اطلاع رسانی پیاده روی اربعین

تاریخ انتشارجمعه ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۴
در مراسمی با حضور حضرت حجت الاسلام و المسلمین منصور آبادی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در فارس، علوی دبیر ستاد اربعین استان، فاضلی مدیرکل فناوری استانداری و رئیس کمیته ارتباطات و فضای مجازی ستاد اربعین استان، از پورتال جامع اطلاع رسانی پیاده روی اربعین رونمایی شد.
رونمایی از پورتال جامع اطلاع رسانی پیاده روی اربعین
به گزارش حافظ خبر، در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران و کارکنان استانداری فارس در محل نمازخانه استانداری برگزار شد از این پورتال که به همت مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری فارس و کارشناسان این مدیریت تهیه و برنامه ریزی شده بود رونمایی شد .

سید مجتبی علوی دبیر ستاد اربعین استان در این مراسم با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط ستاد اربعین استان اعلام کرد، ستاد اربعین استان به ریاست جناب دکتر ایمانیه استاندار محترم فارس و جناب مهندس فرخ زاده جانشین استاندار در ستاد اربعین استان با ۱۷ کمیته مختلف تشکیل و برنامه ریزی های لازم را جهت برگزاری راهپیمایی اربعین و خدمات دهی به زوار محترم اربعین انجام داده است.

مدیر کل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس افزود: معاونت امور زائرین و گردشگری در استانداری فارس اهتمام ویژه ای جهت خدمات رسانی هر چه بهتر و بیشتر به زوار اربعین دارد و تمام تلاش خود را به عمل آورده است تا این‌مراسم به بهترین نحو ممکن انجام شود.

علوی افزود تاکنون حدود یکصد و پنجاه هزار نفر از استان فارس جهت شرکت در پیاده روی اربعین حسینی(ع) ثبت نام نموده اند و پیش بینی میکنیم بین دویست و پنجاه تا سیصد هزار نفر از استان در این مراسم عظیم سیاسی-عبادی شرکت نمایند.

همچنین دکتر فاضلی مدیرکل فناوری ارتباطات و فضای مجازی استانداری فارس که ریاست کمیته ارتباطات و فضای مجازی ستاد اربعین استان را بر عهده دارد اعلام کرد، با توجه به گسترش فضای مجازی و جهت ارتباط بین زائرین محترم و اطلاع رسانی از اخبار و اطلاعات صادر شده در ایام پیاده روی اربعین ضرورت طراحی چنین نرم افزاری ضروری بود. زیرا نرم افزار جامع و کاملی که بتواند اطلاعات لازم و کافی را به زائران برساند وجود نداشت و این نرم افزار میتواند کمک زیادی در پیاده اربعین بنماید.

مهندس قهرمانی کارشناس ارتباطات و فناوری استانداری فارس که این نرم افزار را طراحی نموده است نیز اعلام کرد، با توجه به فعال شدن ستاد هماهنگی اربعین ۱۴۰۱ در استان و تشکیل کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات این ستاد در استانداری فارس و به منظور تسهیل سفر و دریافت اطلاعات مورد نیاز زائرین عزیز حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مسیر پیاده روی اربعین، پورتال اطلاع رسانی karbala.farsp.ir توسط کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد هماهنگی اربعین مستقر در مدیریت فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری فارس ایجاد گردیده است.

آخرین اخبار و اطلاعیه های ستاد هماهنگی اربعین کشور و استان، اطلاعات مسیرهای حرکت زائرین اربعین، مطالب مفید و ضروری برای سفر اربعین و ... از جمله مواردی است که علاقه مندان در فضای مجازی می توانند در  این پورتال به آدرس karbala.farsp.ir مشاهده و دریافت نمایند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۱۵۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما