۰
plusresetminus
سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس:

توسعه گردشگری و اقتصاد جوامع محلی با برگزاری رویدادهای گردشگری در فارس

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۸
سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس بر لزوم برگزاری رویدادهای فرهنگی و گردشگری در شهرستان‌های این استان تأکید کرد و گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی تأثیر به سزایی در توسعه گردشگری و اقتصاد جوامع محلی دارد.
توسعه گردشگری و اقتصاد جوامع محلی با برگزاری رویدادهای گردشگری در فارس
به گزارش حافظ خبر، ابراهیم بختیاری امروز ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۱ در نخستین جشنواره گردشگری خوراک و عشایری پولاد کف گفت: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری که در تمامی شهرستان‌های فارس وجود دارد بی‌تردید برپایی جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و رویدادهای تخصصی می‌تواند با آشناسازی گردشگران با این ظرفیت‌ها به اقتصاد گردشگری استان هم کمک کند.

او افزود: در حال حاضر تعداد رویدادهایی که می‌توان در سطح استان برگزار کرد به ۵۰ رویداد می‌رسد.

بختیاری با اشاره به اینکه برخی از این رویدادها مناسبتی و باید در یک‌زمان یا مکان مشخص برگزار شود با ذکر مثالی به تکمیل سخنانش پرداخت و گفت: برای نمونه می‌توان به برگزاری بزرگداشت روزهای سعدی، حافظ یا جشنواره‌های گردشگری گل یا برداشت‌های محصولات کشاورزی اشاره کرد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری فارس ادامه داد: درواقع هدف از برگزاری چنین رویدادهایی توزیع سفر و معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری در شهرستان است. وی همچنین افزود: استان چهارفصل فارس نیازمند تعریف تورهای تخصصی درون استانی برای تمامی فصول است.

او در خصوص برگزاری نخستین جشنواره گردشگری خوراک و عشایری پولاد کف گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این جشنواره در محل کمپ عشایری هتل پولاد کف در شهرستان سپیدان و به‌صورت هفتگی برگزار می‌شود.

به گفته معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس برپایی چادرهای عشایری، عرضه محصولات دست‌ساز و هنرهای دستی عشایر، نمایش و عرضه خوراک‌های متنوع همچنین مسابقه طعم شناسی و آشپزی ازجمله برنامه‌های قابل‌اجرا در این رویداد است.

 بختیاری بابیان اینکه رویداد گردشگری خوراک پولاد کف یک‌روزه برگزار می‌شود افزود: «با توجه به تعطیلی آخر هفته این برنامه پنج‌شنبه هر هفته برگزار می‌شود.»

نخستین جشنواره خوراک پولاد کف با همکاری و حمایت جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه شیراز cip، مجموعه آموزشی گردشگران سرو شیراز، مجموعه رستوران‌های هفت‌خوان، محصولات غذایی دادفر، درمانگاه تخصصی کودک سهامی، مجموعه صوتی تصویری فلسفی، آژانس مسافرتی تیرازیس و مجموعه زنجیره‌ای سوپر سروش در مجموعه هتل پولاد کف در شهرستان سپیدان برگزار شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۱۶۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما