۰
plusresetminus
رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری شیراز :

نحوه تخصیص سهمیه سوخت عملکردی ناوگان بار دیزلی اعلام شد

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۹
رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری شیراز از الزام ثبت روزانه باربرگ توسط گوشی هوشمندِ راننده و روشن بودن موقعیت یاب گوشی همراه (GPS) در زمان انتقال بار و نصب دستگاه سیپاد جهت دریافت سهمیه سوخت عملکردی خودروی بار دیزلی خبر داد.
نحوه تخصیص سهمیه سوخت عملکردی ناوگان بار دیزلی اعلام شد
به گزارش حافظ خبر، آرش نعمتی به تشریح نحوه تخصیص سهمیه سوخت پایه و عملکردی ناوگان بار دیزلی پرداخت. 

وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در وزارت کشور ، ناوگان بار باید ساماندهی و زمان صدور باربرگ مبدأ، مقصد و بارنامه تمامی خودروهای باری اعم از سبک، نیمه سنگین و سنگین مشخص باشد، اظهار کرد: تا پیش ‌از این رانندگان ناوگان بار پروانه فعالیت و اشتغال خود را از شهرداری‌ها دریافت و در صورت فعالیت یا عدم فعالیت، سوخت پایه را دریافت می‌کردند و سهمیه سوخت عملکردی نیز پس از ثبت روزانه بار برگ به خودرو اختصاص می‌یافت.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار در ادامه ضمن اشاره به مصوبه ۲۹ مرداد ماه سال جاری کارگروه ملی سیستم جامع پیمایش در شرکت ملی پخش فرآورد‌ه‌های نفتی ایران در خصوص کاهش سهمیه سوخت پایه ناوگان بار دیزلی کشور از ابتدای شهریور ماه؛ گفت: هم اکنون سوخت پایه بر اساس نوع خودرو کاهش و اختصاص سوخت عملکردی نیز بر مبنای پایش خودرو محاسبه می‌شود. 

نعمتی گفت: میزان تخصیص سهمیه سوخت خودروی باری؛ عملکرد خودرو و بر اساس پیمایش محاسبه شده از اسناد حمل بار و سامانه‌های موقعیت‌یاب است؛ پس خودروهای باری که سهمیه پایه آنها پاسخگوی نیاز مصرفشان نیست، باید همانند گذشته سند حمل بار درون شهری (باربرگ) را ثبت و GPS گوشی همراه خود را در زمان انتقال بار روشن بگذارند تا از سهمیه سوخت عملکردی برخوردار شوند.

این مدیر شهری در حوزه حمل‌ونقل بار با اشاره به‌ضرورت هوشمندسازی ساماندهی خودروهای بار دیزلی برای دریافت سهمیه سوخت عملکردی تصریح کرد: مالکان ناوگان دیزلی دارای پروانه فعالیت و اشتغال درون شهری به منظور دریافت سهمیه سوخت مبتنی بر پیمایش علاوه بر صدور باربرگ می‌توانند نسبت به نصب دستگاه موقعیت‌یاب سیپاد  (از طریق نشانی Sipaad.ir ) اقدام کنند.

به گفته وی؛ سامانه سیپاد از جمله طرح‌های ملی با هدف تخصیص سوخت به ناوگان دیزل درون‌شهری بر مبنای پیمایش است که با استفاده از تجهیزاتی که بر روی خودروها نصب می‌شود، امکان راهبری و هوشمندسازی خودرو و نظارت هوشمند بر فعالیت‌های ناوگان حمل‌ونقل را فراهم می‌سازد. 

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری شیراز با بیان اینکه از حدود ۷۰ هزار خودروی باری شناسایی شده در کلان‌شهر شیراز حدود ۱۹ هزار خودرو تا کنون ساماندهی شده و مابقی باید ساماندهی شوند، گفت: مالکان ناوگان باری جهت دریافت پروانه فعالیت و اشتغال به‌صورت غیرحضوری می‌توانند به سامانه جامع مدیریت حمل بار شهرداری شیراز به نشانی  transport.shiraz.ir مراجعه و جهت ساماندهی خودروی باری خود اقدام کنند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۱۷۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما