۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

شهرداری شیراز با تمام توان به استقبال مهر و بازگشایی مدارس می رود

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۱۸
شهردار منتخب شیراز ،گفت: شهرداری شیراز تمام قد و با کلیه ظرفیت در کنار آموزش و پرورش به استقبال مهر و بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید می رود.
شهرداری شیراز با تمام توان به استقبال مهر و بازگشایی مدارس می رود
به گزارش حافظ خبر،  محمد حسن اسدی شهردار منتخب شیراز شامگاه گذشته همراه با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر، معاونین شهرداری و شهرداران مناطق در جلسه ای که با مدیرکل آموزش و پرورش و رؤسای نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شیراز برگزار شد با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، افزود: شهرداری و مسئولین آن وظیفه خود می داند که در کنار آموزش و پروش باشد و تا آنجا که امکان دارد کمک کند تا مشکلات حل شود.

وی با تشکر از برگزاری این جلسه توسط مسئولین آموزش و پرورش که در نوع خود بی نظیر است و موجب پیشرفت هرچه بهتر در حوزه آموزش و شهروندی می شود ،اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم قدم های شایسته ای را برداریم و شاهد رشد و شکوفایی بیشتر شهر عزیزمان که سومین حرم اهل بیت(ع) و شهری فرهنگی ،ادبی و مذهبی است باشیم.

شهردار منتخب شیراز با بیان اینکه بیشتر مباحث این جلسه موضوع فرهنگی می باشد، ابراز داشت: یکی از وظایف مهم شهرداری حوزه فرهنگی اجتماعی است و فرهنگ شهروندی و شهروند مسئولیت پذیر مواردی بسیار عمیق و اساسی است و اگر حل شود کار شهرداری در بسیاری از مسائل با پیشرفت رو به رو خواهد شد.

اسدی به جایگاه مهم آموزش و پروش اشاره کرد و گفت: مسائل آموزش و پرورش بسیار زیاد است چون دارای اهمیت بسیاری است و بنابراین مسائل آموزشی ، پرورشی و فرهنگی بسیار عمیق است که می طلبد همه در آن سهم داشته باشند و کمک کنند.

وی با بین اینکه از دور و نزدیک شاهد مشکلات و کمبودهای آموزش و پرورش از تجهیزات، مدرسه و غیره هستیم، بیان کرد: امیدواریم در این دوره از شورای ششم و شهرداری که در خدمت همه شهروندان شیرازی هست با لطف خدا و همت همه مسئولین بتوانیم قدمی مثبت و رو به جلو برداریم.

شهردار منتخب شیراز در ادامه به انعقاد تفاهم نامه همکاری سه جانبه که از سوی آموزش و پرورش مطرح شد اشاره کرد و خواستار پرداختن به موضوع فرهنگ شهروندی و ترافیکی به صورت ویژه و برجسته شد و افزود: اجرای مراسم های فرهنگی را وظیفه خود می دانیم اما اعتقادمان این است که فرهنگ شهروندی باید ارتقا پیدا کند.

اسدی در خصوص استفاده از حمل و نقل عمومی در آغاز سال تحصیلی، اظهار داشت: استفاده دانش آموزان چند روز در اوایل سال تحصیلی به صورت رایگان روال هرساله هست که امسال هم استمرار پیدا خواهد کرد.

وی در ارتباط با اماکن آموزشی و اراضی مرتبط با آن، ابراز داشت: قانون در این رابطه مشخص است و زمانی که می خواهد تفکیک صورت گیرد سرانه ها از جمله خدمات، ورزشی ، بهداشتی ، آموزشی مشخص است و اگر جایی می بینید مدرسه ای پیش بینی نشده است آنجا کوتاهی از سازمان و مجموعه دیگری است که چرا در طرح دیده نشده است.

شهردار منتخب شیراز همچنین به مسائل آموزشی دیگر پرداخت و عنوان کرد: با ورود ویروس منحوس کرونا  تحولی بزرگ و فوری نمایان شد و بسیاری از مسائل را تحت تاثیر قرار داد و امروز می بینیم اماکن آموزشی و اقامتی وجود دارد که با قدمت زیاد و پس از ۲ سال هم تعطیلی قطعا جهت بازگشایی با مشکلاتی روبه رو می شوند.

اسدی با اشاره به جایگاه شورا و شهرداری، گفت: در کشورهای در حال توسعه می بینیم که مدیریت واحد یکپارچه خدمات شهری شکل گرفته و موجب رشد خوبی در حوزه شهر و شهروندی شده است و آموزش و پرورش همراه با دیگر دستگاه های خدمات رسان کلا زیر نظر شهرداری آن شهر و مخصوصا شورای آن شهر که می خواهد قانون گذاری کند و مسائل را پیش ببرد می باشد.  

وی در ادامه به خدمات دیگر شهرداری جهت بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: طرح ایمنی مدارس شامل خط کشی ترافیکی ، علائم هشدار دهنده به صورت نوشتاری در کف آغاز شده است و برای اول مهر آماده خواهد شد.

شهردار منتخب شیراز به اجرای ۴۵۰ برنامه فرهنگ ترافیک با اجرای برنامه های موزیکال در مقطع ابتدایی در نواحی ۴گانه آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: در سه روز اول مهر شهروندان می توانند به صورت رایگان ار مترو استفاده نمایند و استقرار ۴۰۰ نفر یاور و همراه فرهنگی شهر در ذیل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز در مقابل مدارس در محدوده ترافیکی هست.

اسدی در ادامه به سرعت گیرهای قابل حمل پرتابل جهت نصب در مکان های پیش بینی شده اشاره کرد و ابراز کرد: بازگشایی پارک های ترافیکی که بعلت شیوع کرونا تعطیل شده بود مجددا در خدمت دانش آموزان است.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۷۴۰ دستگاه اتوبوس، ۶۴ دستگاه مینی بوس و ۱۴ رام قطار شامل ۷۰ واگن درحال ارائه خدمات به شهروندان می باشند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۱۸۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما