۰
plusresetminus
آموزش و پرورش استان فارس:

نشست مشترک مسوولان آموزش و پرورش فارس و نواحی شیراز با شهردار منتخب مرکزی

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۸
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: بعد از ۲ سال آموزش غیرحضوری، در سال جدید مدارس بازگشایی و ۲۶۰هزار دانش آموز شیرازی در ۹۵۰ واحد آموزشی راهی مدارس خواهند که شهرداری در تسهیل گری این موضوع نقش آفرینی موثری دارد.
نشست مشترک مسوولان آموزش و پرورش فارس و نواحی شیراز با شهردار منتخب مرکزی
به گزارش حافظ خبر، محمد خلیل عسکری در نشست مشترک مسوولان آموزش و پرورش فارس و شهر شیراز با شهردار منتخب مرکزی و مناطق ۱۱گانه شیراز و جمعی از اعضای شورای شهر گفت: نهادهای عمومی غیردولتی به مانند شهرداری ها را باید به عنوان ارکان تربیت به شمار آورد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: درسند تحول بنیادین به همان اندازه که سهم دولت در تربیت دیده شده است برای رسانه، خانواده و دیگر نهادهای موثر همچون شهرداری نیز نقش قائل شده است.
عسکری ادامه داد:خوشبختانه با ۲۰ دستگاه تفاهم نامه های عملیاتی و موثری را در راستای کمک به آموزش و پرورش منعقد کرده ایم که یکی از تفاهم‌نامه های خوب ما در آینده با شورای شهر و شهرداری شیراز خواهد بود است.
وی عنوان کرد: تلاش آموزش و پرورش این است که  شهروندانی قانون مدار و منظم که هدف شهرداری هم هست تحویل جامعه دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: دانش آموزان با طرح هایی چون همیار پلیس و ... نقش آفرینی خوبی در تربیت شهروند مسوولیت پذیر  داشته اند.
وی تصریح کرد: به دنبال پیاده کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه هستیم و در این راستا رهبر معظم انقلاب نیز میفرماید نقش معلم از عنصر وراثت نیز بالاتر است.
عسکری با بیان اینکه البته معلمان از جامعه هم انتطاراتی دارند گفت: تکریم و شان معلم در جامعه یک ضرورت است و اگر این کرامت معلم حفظ شود تحرک و تحول در جامعه رقم خواهد خورد.
وی ضمن تقدیر از شهردار سابق شیراز گفت: خوشبختانه شهردار منتخب فعلی شیراز با برخورد و بیاناتی که نشان داده مسوولان آموزش و پرورش را برای ایجاد فصل نوینی از همدلی و استفاده از ظرفیت موثر شهرداری در جهت کمک به آموزش و پرورش برای نیل به اهدافش امیدوار کرده است. 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس پیشنهاد داد در ذیل تفاهم نامه با شهرداری شیراز، کمیسیون و کارگروهی برای تدوین و بازنگری در قراردادها در همه بخش ها تشکیل شود.
وی گفت: بعد از ۲ سال آموزش غیر حضوری  در سال جدید مدارس ما بازگشایی خواهند شد و ۲۶۰هزار دانش آموز در ۹۵۰ واحد آموزشی شهر شیراز راهی مدارس خواهند که در زمینه حضور موثر این دانش آموزان خصوصا مساله سرویس مدارس شهرداری نقش آفرینی موثری دارد.
عسکری اضافه کرد: درخواست داریم تا در شروع سال تحصیلی ناوگان حمل و نقل عمومی و مترو به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان و اولیا قرار گیرد تا بخشی از مشکلات شروع سال تحصیلی مرتفع شود.
وی گفت: بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب باید همه فعالیتهای ما پیوست عدالت داشته باشد بر این اساس میخواهیم مدارس کمتر برخوردار را شناسایی کنیم و با استفاده از ظرفیت کمیسیون محرومیت زدایی شورای شهر و ظرفیت شهرداری به این مدارس در بازسازی آب خوری ها، سرویس های بهداشتی ، آسفالت حیات مدارس کمک کنیم.
عسکری درخواست کرد تا ظرفیت های تبلیغی در اختیار شهرداری از جمله تابلوهای تبلیغی و تلویزیون های شهری برای آغاز سال تحصیلی در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.
خاطر نشان می شود در این جلسه، روسای نواحی ۴گانه آموزش و پرورش شیراز، سرپرستان اداره کل نوسازی مدارس و دانشگاه فرهنگیان و رییس اداره حقوقی اموزش و پرورش فارس به بیان نقطه نظرات ، مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۱۹۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما